کد خبر: 588283
|
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۹:۵۰:۴۰
| |

حمله روزنامه دولت به عبدالناصر همتی؛ بدترین رئیس بانک مرکزی بعد از انقلاب هستید

روزنامه ایران نوشت: درحالی که همتی انتقادات تندی به دلیل رشد نرخ ارز طیوی در بین ۱۰ رئیس بانک مرکزی در پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدترین عملکرد را داشته است.

حمله روزنامه دولت به عبدالناصر همتی؛ بدترین رئیس بانک مرکزی بعد از انقلاب هستید
کد خبر: 588283
|
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۹:۵۰:۴۰

 روزنامه دولت به عبدالناصر همتی که دیروز در مصاحبه با هم میهن از دولت رئیسی خواسته بود اگر توانایی حل مشکلات کشور را ندارد استعفا دهد حمله کرده و او را بدترین رئیس بانک مرکزی پس از انقلاب دانسته و به کنایه به او گفته: کاش استعفا می‌دادید!

به گزارش ایران، عبدالناصر همتی درحالی نسخه استعفا را برای دولت مستقر می‌دهد که بررسی عملکرد او در دوره‌ای که تصدی بانک مرکزی را داشت، حاکی از ثبت یکی از بدترین عملکردها درطول تمام دوره‌های بانک مرکزی است. اما پرسش اساسی این است که چرا همتی در دوره‌ای که ریاست بانک مرکزی را برعهده داشت؛ با وجود این عملکرد و ناتوانی در مدیریت بسیاری از شاخص‌ها مانند نرخ ارز، پایه پولی، تورم، نقدینگی و... که در زمره مأموریت‌های اصلی‌اش بوده، نسخه استعفا و تحویل کار به مدیر شایسته‌تری را اجرایی نکرد و اکنون این نسخه را برای مدیران دیگر می‌پیچد. 

این روزنامه در ادامه نوشته است: حال برای یادآوری بخشی از عملکرد عبدالناصر همتی که زمان زیادی هم ازآن نگذشته وضعیت برخی از شاخص‌های مهم حوزه مسئولیت‌های وی را در ابتدا و انتهای دوره مدیریت وی بررسی می‌کنیم تا درمیان ای کاش‌های بسیاری را که درآن سال‌ها مطرح بود، ای کاش همتی استعفا می‌داد را هم اضافه کنیم. درحالی که همتی انتقادات تندی به دلیل رشد نرخ ارز طیوی در بین ۱۰ رئیس بانک مرکزی در پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدترین عملکرد را داشته است؛ چرا که در دوره وی دلار سالانه ۸۰ درصد رشد داشته درحالی‌که میانگین رشد قیمت دلار در دوره رؤسای بانک مرکزی ۲۷ درص ماه‌های اخیر مطرح می‌کند؛ د بوده است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها