کد خبر: 624550
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۳۵:۰۰
| |

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی:

خط ریلی رشت-کاسپین ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر راه گفت: خط ریلی رشت-کاسپین که به دریا وصل می‌شود ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خط ریلی رشت-کاسپین ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 624550
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۳۵:۰۰

 مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی توجه به زیرساخت‌های حمل و نقلی شرق کشور را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هر ماه یک پروژه حمل و نقل در کشور افتتاح می شود.

به گزارش فارس، او گفت:‌اگر روسای جمهور ایران و آذربایجان توافق کنند ظرف 4 ماه پایانه مرزی آستارا-چای به بهره برداری خواهد رسید. یکی از برنامه های دولت تکمیل کریدور زمینی شمال - جنوب در شرق کشور است.

وی افزود: برای تکمیل شبکه ریلی در شرق کشور دو خطه کردن مسیر بافق - یونسی با استفاده از سرمایه گذار خارجی در دستور کار است تا حمل بار در این مسیر دو برابر شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین نشست اقتصادی ایران و آذربایجان پس از ماجرای سفارت باکو، هفته پیش برگزار شد.هفته آینده رئیس کمیسیون مشترک سوریه به همراه هیات اقتصادی به ایران می آیند.

وی گفت: حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع برای اتمام مسیر برگشت آزادراه تهراه-شمال مورد نیاز است.قرارداد قطعه سوم آزادراه تهران-شمال که سخت ترین و طولانی ترین قطعه است ظرف یک ماه آینده منعقد شده و کار اجرایی آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۳۰ کیلومتر آخر شهریورماه افتتاح می شود. صرفه جویی ناشی از افتتاح این آزادراه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در سال است.خط ریلی رشت-کاسپین که به دریا وصل می شود ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها