کد خبر: 654984
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۱۴:۳۰:۵۹
| |

چینی‌ها هر متر مسکن را در ایران را چند می‌سازند؟

ایرج رهبر گفت: بعید است که چینی‌ها حاضر باشند با متری ۱۵۰ دلار در ایران خانه بسازند. چندین سال قبل می‌گفتند ۴۰۰ دلار، چطور الان به ۱۰۰ دلار رسیده‌اند.

چینی‌ها هر متر مسکن را در ایران را چند می‌سازند؟
کد خبر: 654984
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۱۴:۳۰:۵۹

ایرج رهبر، رئیس هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا چینی‌ها موفق به ساخت مسکن ارزان در ایران می‌شوند، گفت: بارها گفته‌ام چینی‌ها نمی‌توانند مسکن ارزان بسازند. چندین سال قبل همراه دولت به ترکیه، سوریه و عراق می‌رفتیم، چینی‌ها هم بودند و قیمتی که برای ساخت یک متر مربع مسکن، ۸ سال پیش می‌گفتند بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، این مقام صنفی بیان کرد: می‌گویند چینی‌ها قرار است با ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در ایران خانه بسازند، با این رقم امکان ندارد برنامه‌ای در ذهنشان نباشد. ممکن است قیمت نفتی که قرار است تهاتر کنند را ارزان‌تر بگیرند و به این شکل هزینه‌ها را جبران کنند. به هر حال بعید است که چینی‌ها حاضر باشند با متری ۱۵۰ دلار در ایران خانه بسازند. چندین سال قبل می‌گفتند ۴۰۰ دلار، چطور الان به ۱۰۰ دلار رسیده‌اند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان در مخالفت با مسکن چینی به یک تجربه اشاره می‌کند و می‌گوید: ما شاهد حضور چینی‌ها در بزرگراه تهران - شمال بودیم، بیشتر از یک سال و نیم نتوانستند دوام بیاورند و ول کردند و رفتند، با این حال ما داریم این تجربه تلخ را دوباره تکرار می‌کنیم.

به گفته عضو اتاق بازرگانی تهران، بعد از رفتن چینی‌ها، مهندسان ایرانی این بزرگراه را دست گرفتند و قسمت‌های بسیار سخت‌تر را انجام دادند و توانستند پل‌های بالای ۴۰ متر و تونل‌های ۶ کیلومتری بسازند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها