کد خبر: 656228
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ ۱۱:۵۳:۳۹
| |

سالانه ۲ میلیون شغل در ایران از بین می‌رود!

روزنامه اعتماد نوشت: حجم قاچاق موجود که عمده آن از مبادی رسمی نیز صورت می گیرد تا 2 میلیون فرصت شغلی را در ایران نابود کرده است.

سالانه ۲ میلیون شغل در ایران از بین می‌رود!
کد خبر: 656228
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ ۱۱:۵۳:۳۹

روزنامه اعتماد از بلایی که قاچاق بر سر کسب‌وکارها آورده، نوشته است. 

به گزارش اعتماد، در بخشی از این گزارش آمده است: 

دی ماه 1401، مصطفی پورکاظم‌شایسته، معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته بود که «حجم قاچاق کالای ورودی و خروجی کشور حدود 20 میلیارد دلار کالایی بوده که 6 میلیارد دلار آن قاچاق خروجی و 14 میلیارد دلار آن قاچاق ورودی به کشور است.»

در واقع طی تقریبا 6 تا 7 ماه، ‌آمارهای مربوط به قاچاق کالا، چندان تفاوتی نکرده و در یک منحنی ثابت حرکت کرده است. هرچند برآوردها حاکی از این است که در سال 95 میزان قاچاق چیزی حدود 12.6 میلیارد دلار بوده و در واقع به کمترین سطح خود طی دهه اخیر رسیده است.

براساس آمار سازمان بین‌المللی کار، هر یک میلیارد دلار قاچاق کالا، با فشار بر تولیدات داخلی و خروج اقتصاد از مسیر سالم، 100 هزار فرصت شغلی را در کشور مقصد از بین می‌برد. (منبع: فصلنامه پژوهشهای اقتصادی رشد و توسعه پایدار، سال بیستم، شماره دوم تابستان .1) با این حساب حجم قاچاق موجود که عمده آن از مبادی رسمی نیز صورت می گیرد تا 2 میلیون فرصت شغلی را در ایران نابود کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها