کد خبر: 658032
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

خبر مهم درباره واردات برنج؛ برنج خارجی هم از سفره ایرانیان پر می‌کشد؟

روزنامه شرق خبر داد: شنیده‌ها حاکی از آن است که حتی پیگیری مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی از بانک مرکزی نیز در زمینه تخصیص ارز برای واردات برنج حاصل چندان مثبتی به‌ همراه نداشته است.

خبر مهم درباره واردات برنج؛ برنج خارجی هم از سفره ایرانیان پر می‌کشد؟
کد خبر: 658032
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۲۳:۰۰:۰۰

روزنامه شرق خبر داده است: شنیده‌ها حاکی از آن است که حتی پیگیری مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی از بانک مرکزی نیز در زمینه تخصیص ارز برای واردات برنج حاصل چندان مثبتی به‌ همراه نداشته است.

به گزارش شرق، تخصیص ارز محموله‌های برنج که از ابتدای شهریور ماه تاکنون به گمرکات کشور اظهار و ترخیص شده‌، همچنان در انتظار تأیید وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان نهاد متولی و سپس بانک مرکزی است.حتی با وجود گذشت یک ماه از سال جدید، پایه ارزی برای واردات برنج در سال 1403 نیز رسما مشخص نشده و در این شرایط، مواضع ضدونقیض سیاست‌گذار نیز فضای نااطمینانی و بلاتکلیفی را تشدید کرده است.

این روزنامه افزوده است: آخرین اعلام نظر از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص ارز در بهمن سال گذشته انجام شده که کوتاژ برنج وارداتی تا شهریورماه 1402 را پوشش می‌داد؛ اما پس از آن مراجعات مکرر اعضای هیئت‌مدیره انجمن برای پیگیری تأیید تخصیص ارز محموله‌های باقی‌مانده به جایی نرسید و این آمدورفت‌ها، نتیجه‌ای جز گفتاردرمانی مسئولان با چاشنی خلف وعده در بر نداشت.

روزنامه شرق خبر داده است: شنیده‌ها حاکی از آن است که حتی پیگیری مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی از بانک مرکزی نیز در این زمینه حاصل چندان مثبتی به‌ همراه نداشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها