کد خبر: 254429
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۹:۳۷:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۴ دی ۱۳۹۷ 

از حملات تروریستی در افغانستان و عراق تا ورود قریب الوقوع ترکیه به شرق فرات

حملات تروریستی در افغانستان و عراق، سخنان وزیر خارجه ترکیه درباره ورود این کشور به شرق فرات برای عملیات علیه نیروهای کرد، رونمایی طرح معامله قرن پس از انتخابات کنست اسرائیل و پیام تسلیت جریان‌های سیاسی عراق در پی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی.

از حملات تروریستی در افغانستان و عراق تا ورود قریب الوقوع ترکیه به شرق فرات
کد خبر: 254429
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۴ ۱۹:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مرکز رسانه امنیتی عراق امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهرستان «تلعفر» واقع در غرب استان نینوا دو عراقی کشته و 11 نفر دیگر مجروح شدند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در ارزیابی سیاست‌ خارجی کشورش در سال 2018 گفت: ما تصمیم داریم که هرچه‌سریع‌تر وارد مناطق شرق فرات در شمال سوریه شویم. ما گفتیم وارد شرق فرات خواهیم شد و این یعنی حتما وارد این منطقه می‌شویم.

حمله مهاجمان مسلح به ساختمان دولتی کابل پس از هفت ساعت درگیری و کشته شدن 43 تن و زخمی شدن 26 نفر دیگر پایان یافت.

یک مسئول بلندپایه کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا تصمیم دارد رونمایی از طرح خود موسوم به معامله قرن را به بعد از انتخابات کنست اسرائیل موکول کند.

شبکه خبری بلومبرگ از یک منبع مطلع گزارش داد که آینده استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا به سقوط ارزش بازار و بورس بستگی دارد و ترامپ بحث برکناری و اخراج او را نیز مطرح کرده است.

جریان‌های سیاسی عراق درگذشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند. از جمله این جریان‌ها حزب الدعوه، حزب عصاب اهل الحق، و همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها