کد خبر: 327274
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۵:۳۹:۳۵
| |

ترامپ:

می‌توانم در یک هفته پیروز جنگ افغانستان شوم!

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با گرفتن ژست انسان‌دوستانه مدعی شد می‌تواند جنگ افغانستان را یک هفته‌ای پیروز شود، اما نمی‌خواهد ده میلیون نفر از مردم این کشور کشته شوند.

می‌توانم در یک هفته پیروز جنگ افغانستان شوم!
کد خبر: 327274
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۵:۳۹:۳۵

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در نشست خبری که شب گذشته از شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی نیوز» پخش شد با گرفتن ژست انسان‌دوستانه، مجددا مدعی شد قادر است جنگ افغانستان را یک هفته‌ای با پیروزی به پایان برساند، اما نمی‌خواهد در این میان ده میلیون نفر از مردم این کشور کشته شوند!

ترامپ مدعی شد: «اگر بخواهم می‌توانم آن جنگ را یک هفته‌ای پیروز شوم. اما به دنبال کشتن ده میلیون آدم نیستم. بسیاری از آن‌ها ممکن است بی‌گناه باشند! به دنبال انجام چنین کاری نیستم. به دنبال کشتن ده میلیون نفر از مردم افغانستان نیستم!»

او همچنین در این نشست خبری تاکید کرد که منظور او این نیست که می‌تواند برای پایان دادن سریع به جنگ افغانستان از تسلیحات هسته‌ای در این کشور استفاده کند بلکه کاملا درباره استفاده از "تسلیحات متعارف" صحبت می‌کند.

ترامپ اول مرداد نیز در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان در کاخ سفید همین ادعا را برای پایان دادن به جنگ افغانستان مطرح کرده بود که با واکنش تند مقامات این کشور مواجه شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اشاره کرد در مذاکرات صلح پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است. او گفت: «در خصوص افغانستان ما پیشرفت‌های زیادی به دست آورده‌ایم. در حال گفت‌وگو هستیم».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها