کد خبر: 371504
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۱:۲۷:۱۱
| |

نماینده عراقی: 48 چهره برای کسب کرسی نخست‌وزیری رقابت می‌کنند

یک نماینده پارلمان عراق اعلام کرد: 48 چهره برای حضور در رقابت کسب کرسی نخست‌وزیری، درخواست‌های خود را به رئیس‌جمهوری این کشور ارائه کرده‌اند.

نماینده عراقی: 48 چهره برای کسب کرسی نخست‌وزیری رقابت می‌کنند
کد خبر: 371504
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۱:۲۷:۱۱

اعتمادآنلاین| عباس العطافی، عضو پارلمان عراق امروز (شنبه) در گفت‌وگو با روزنامه الصباح چاپ عراق اظهار کرد: دولت مستعفی به فعالیت‌های خود در وزارتخانه‌های اجرایی و دیگر وزارتخانه‌ها تا زمانی که یک نفر برای پست نخست وزیری تعیین شود، ادامه خواهد داد.

العطافی در ادامه فاش کرد: برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق درخواست‌های 48 کاندیدا برای رقابت در این پست را دریافت کرده و تا این لحظه توافقی درباره هیچ یک از آنها حاصل نشده است.

این نماینده پارلمان عراق افزود: برخی کاندیداها به صورت مستقل درخواست داده و برخی دیگر از سوی احزاب و گروه دیگری نیز از سوی فراکسیون‌های تظاهرات‌کنندگان معرفی شده‌اند.

او در ادامه تاکید کرد: نخست وزیر آتی باید چهره‌ای مستقل از جوانان بوده، با کسی تعارف نداشته، شجاع، عادل، دارای تجربه در فعالیت‌های میدانی باشد، در عراق حضور داشته و تابعیت کشور دیگری را نداشته باشد.

طبق قانون اساسی عراق، مهلت برهم صالح برای معرفی نخست وزیر جهت تشکیل کابینه آتی پس از استعفای عادل عبدالمهدی، بامداد فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد.

به گفته برخی منابع عراقی، اختلافات میان فراکسیون‌های سیاسی و تظاهرات‌کنندگان درباره نخست وزیر ادامه دارند و برخی احزاب بر چهره‌هایی پافشاری دارند که تظاهرات‌کنندگان با آنها مخالف هستند. معترضان عراقی خواستار معرفی چهره‌هایی هستند که پیش از این فعالیت سیاسی نداشته‌اند و دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند خواسته‌های مردم و تظاهرات‌کنندگان را برآورده کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها