کد خبر: 371550
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۲:۵۵:۴۰
| |

«صالح» هیچ کاندیدای تحمیلی را برای نخست‌وزیری نمی‌پذیرد

منبع نزدیک به رئیس‌جمهوری عراق امروز «شنبه» اعلام کرد با سیاست دیکته‌ کردن‌ها و تحمیل کاندیداها برای پست نخست‌وزیری مخالف است.

«صالح» هیچ کاندیدای تحمیلی را برای نخست‌وزیری نمی‌پذیرد
کد خبر: 371550
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۲:۵۵:۴۰

اعتمادآنلاین| این اظهارات پس از آن مطرح شد برخی از نمایندگان پارلمان عراق برهم صالح، رئیس‌جمهوری این کشور را برای تعیین کاندیدای خود یعنی قصی السهیل برای پست نخست وزیری تحت فشار گذاشتند.

فراکسیون «صادقون» وابسته به گروه «عصائب اهل الحق» هم ضمن ارائه دادخواستی به دادگاه فدرال خواستار عزل صالح شد و از جمع‌آوری امضاهایی برای عزل وی به اتهام «خیانت، زیر پا گذاشتن سوگند و نقض قانون اساسی» خبر داد.

رئیس‌جمهوری عراق همچنان به مذاکرات خود با گروه‌های سیاسی برای برون‌رفت کشور از بحران تعیین نخست وزیر آتی ادامه می‌دهد و با بیش از 170 نماینده در این خصوص دیدار کرده است.

منایع سیاسی اعلام کردند، صالح بر اعلام نامزدی مستقل برای پست نخست وزیری تأکید دارد.

همچنین عباس العطافی از نمایندگان پارلمان عراق گفت، صالح درخواست‌ 48 کاندیدا برای این پست را دریافت کرده است اما تاکنون در مورد یکی از این شخصیت‌ها توافقی حاصل نشده است. برخی از نامزدها خود شخصا درخواست نامزدی خود را ارائه کرده، برخی از طرف احزاب خود نامزد شده و نام برخی هم از طریق فراکسیون‌ها در میادین تظاهرات مطرح شده است.

مهلت قانونی برای انتخاب نامزد پست نخست وزیری توسط صالح فردا (یکشنبه) شب به پایان می‌رسد.

منابع عراقی می‌گویند، در حال حاضر اختلافات میان فراکسیون‌های سیاسی و جبهه مردمی که توسط معترضان هدایت می‌شود بر سر نامزد نخست وزیری ادامه دارد و برخی از احزاب بر نامزدی شخصیت‌هایی که تظاهرکنندگان با آنها مخالف هستند، پافشاری می‌کنند. معترضان خواستار نامزدی شخصیت‌هایی برای این پست هستند که تاکنون فعالیت سیاسی نداشته و از استانداردهای لازم برای پاسخگویی به مطالبات مردمی را برخوردار هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها