کد خبر: 390919
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۰:۳۹:۰۶
| |

ائتلاف نتانیاهو با کاهش آرا مواجه شد

آخرین آرای شمارش‌شده انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان می دهد ائتلاف راست به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با کاهش آرا مواجه شده است.

ائتلاف نتانیاهو با کاهش آرا مواجه شد
کد خبر: 390919
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۰:۳۹:۰۶

اعتمادآنلاین| در حالیکه برخی رسانه های رژیم صهیونیستی از شمارش 97 درصد آرا انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی در دوشنبه گذشته خبر داده بودند، روزنامه تایمز اسرائیل امروز (سه شنبه) گزارش داد که پس از شمارش 95 درصد آرا حزب ارتدوکس افراطی شاس به رهبری آریه درعی یک کرسی خود را از دست داده و از 10 کرسی به 9 کرسی تنزل یافته و از سوی دیگر فهرست مشترک اعراب سرزمین‌های اشغالی 16 کرسی را کسب کرده است.

همچنین حزب لیکود همچنان با داشتن 36 کرسی حزب میانه رو آبی سفید با 32 کرسی را پشت سر گذاشته است. اما با کاهش آرا حزب شاس کرسی های بلوک راست به 58 کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی کاهش پیدا کرد.

در میان احزاب دیگر اما تغییر چندانی حاصل نشده است. احزاب اتحاد یهودیت توراتی، اسرائیل خانه ما، ائتلاف احزاب چپ کار- گشر- مرتص هر کدام هفت کرسی و حزب یمینا 6 کرسی را کسب کرده‌اند.

بنابراین حزب لیکود و متحدانش شاس، اتحاد یهودیت توراتی و یمینا پس از نتایج آرا دیروز یک کرسی از 59 صندلی پارلمان را از دست داده و اکنون با 58 کرسی همچنان گره کور تشکیل ائتلاف اکثریت را باقی گذاشتند.

براساس گزارش برخی منابع صهیونیستی، لیکود پیشتر مدعی شده بود که مذاکرات برای جلب نظر عمیر پرتص رهبر ائتلاف چپ را آغاز کرده، به این منظور که ائتلاف قدرتمند در پارلمان رژیم صهیونیستی تشکیل دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها