کد خبر: 479303
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۹:۲۷:۰۰
| |

عضو شورای عالی سیاسی یمن:

فرستاده آمریکا برای تبلیغ جنگ به یمن آمده است

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: اظهارات تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن درباره نیاز به کمک بین المللی بیشتر برای توقف ارسال سلاح برای انصارالله دلیلی بر این مسئله است که وی پیام‌آور صلح نیست بلکه برای انتقال اخبار نادرست برای تبلیغ مجدد جنگ آمده است.

فرستاده آمریکا برای تبلیغ جنگ به یمن آمده است
کد خبر: 479303
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۹:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو شورای عالی سیاسی یمن از گزارش فرستاده آمریکا به یمن انتقاد و اعلام کرد که این یک گزارش نظامی با اتهامات باطل است که بیشتر جنگ علیه یمن را تبلیغ می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اظهارات تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن درباره نیاز به کمک بین المللی بیشتر برای توقف ارسال سلاح برای انصارالله دلیلی بر این مسئله است که وی پیام‌آور صلح نیست بلکه برای انتقال اخبار نادرست برای تبلیغ مجدد جنگ آمده است.

الحوثی گفت: اگر او خواهان صلح است باید طرحی براساس حقایق واضح و رویکردهای واقعی ارائه بدهد که یمنی‌ها براساس آن با ائتلاف متجاوز به توافق برسند یا طرح‌هایی را بررسی کند که از طریق میانجیگران عمانی یا مدیر برنامه جهانی غذا به او ارائه شده است.

الحوثی گفت: ما به لیندرکینگ می‌گوییم محاصره‌ای که شما بر کشور ما اعمال می‌کنید بر کشتی‌هایی اعمال می‌شود که به کشور ما تجاوز می‌کنند. این کشتی‌ها احتمالا از امارات و عربستان می‌آیند. این یک محاصره غیرقانونی است. و صحبت درباره اینکه محاصره به خاطر سلاح است یک دروغ بزرگ است.

وی گفت: اگر به دنبال ورود سلاح از طریق بنادری بودیم که خواهان عدم محاصره آن هستیم اکنون باید سلاح‌های زیادی در داخل کشتی‌های توقیف شده پیدا می‌کردند. اظهارات لیندرکینگ نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال صلح نیستند. کسی که دنبال صلح است گزارشی نظامی با اتهامات باطل ارائه نمی‌کند.

محمدعلی الحوثی گفت: درباره نقض‌های حقوقی که ادعا می‌کنند، ما مرتکب می‌شویم ما خواهان کمیته‌های حقیقت‌یابی برای بررسی تمام جنایاتی شدیم که علیه مردم یمن صورت گرفته است. بزرگترین جنایت و نقض ادامه محاصره یمن توسط آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و هم‌پیمانانش است. این محاصره بدترین بحران انسانی را ایجاد کرده است. در کارنامه آمریکایی‌ها تنها نقض‌های نظامی، امنیتی و قانونی وجود دارد.

وی درباره اوضاع مأرب گفت: اختلافی بین ما و قبایل مأرب نیست. خارجی‌های عضو داعش، القاعده و مزدورانی که در این استان هستند تهدید محسوب می‌شوند. کشورهای متجاوز از همان روز اول آن را پایگاه نخست برای آغاز جنگ خود علیه یمن قرار دادند. آنچه درباره مأرب می‌گویند بیشتر و بزرگتر از حجم آن است. تهدید از سوی مزدوران خارجی و داعش و القاعده است.

لیندرکینگ در گزارش خود در جلسه کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود، جنگی که در اطراف منطقه گازی مأرب رخ داده، بزرگترین تهدید علیه تلاش‌ها برای صلح است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها