کد خبر: 555735
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۰۷:۲۲:۴۵
| |

ماکرون در گفتگو با ابومازن:

تداوم شهرک‌سازی‌های اسرائیل را محکوم می‌کنیم

رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن تداوم شهرک‌سازی‌های صهیونیستی، خواستار روشن‌شدن ابعاد ترور شهید ابوعاقله شد.

تداوم شهرک‌سازی‌های اسرائیل را محکوم می‌کنیم
کد خبر: 555735
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۰۷:۲۲:۴۵

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بامداد یکشنبه به‌صورت تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کرد.

​به گزارش فارس، کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «عباس، انتخاب مجدد ماکرون به ریاست‌جمهوری را تبریک گفت. رئیس جمهور ماکرون نیز نگرانی خود را درباره تنش‌های فزاینده و وخامت اوضاع در سرزمین‌های [اشغالی] فلسطین ابراز کرد».

بر اساس این بیانیه ماکرون تداوم سیاست شهرک سازی رژیم موقت صهیونیستی را محکوم کرد و بر تعهد تزلزل‌ناپذیر فرانسه به احترام به حقوق مشروع فلسطینیان تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «ماکرون آمادگی خود را برای کمک به مهار هرگونه تنش‌زایی [بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان] و همچنین میزبانی برای ادامه مذاکرات با هدف دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در منطقه را اعلام کرد».

رئیس جمهور فرانسه بر توجه ویژه خود به اماکن مقدس در قدس اشغالی که در ژانویه ۲۰۲۰ از آنها بازدید کرد و همچنین ثبات و امنیت همه ذی‌نفعان در منطقه تأکید کرد.

ماکرون همچنین ترور خبرنگار شبکه الجزیره شهید «شیرین ابوعاقله» را به عباس و مردم فلسطین تسلیت گفت و بر اهمیتی که فرانسه برای روشن شدن کامل دلیل کشته‌شدن او قائل است، تاکید کرد.

پیش از این، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای از دیوان بین‌المللی کیفری خواست تا در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی تحقیق کند. تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای گفت که سکوت جامعه جهانی و دولت آمریکا در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس، پوششی برای این جنایات و مانعی در برابر محاکمه این رژیم است.

در این راستا وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که در سایه تشدید تنش‌های بی‌سابقه در اراضی فلسطین اشغالی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۶۲ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بامداد پنجشنبه بود که نظامیان صهیونیست در جریان حمله به شهرک یعبد در جنین، ۱ رزمنده مقاومت را به شهادت رسانده و ۶ فلسطینی دیگر را مجروح کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها