کد خبر: 565783
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۵:۳۵:۰۳
| |

هشدار فلسطین نسبت به خطرات تسهیل انتقال مالکیت املاک و مستغلات فلسطینیان به شهرک‌نشینان

​وزارت خارجه فلسطین نسبت به خطرات اقدامات اسرائیل جهت تسهیل انتقال اموال و دارایی‌های فلسطینیان در کرانه باختری از جمله قدس شرقی اشغالی به شهرک نشینان هشدار داد.

هشدار فلسطین نسبت به خطرات تسهیل انتقال مالکیت املاک و مستغلات فلسطینیان به شهرک‌نشینان
کد خبر: 565783
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۵:۳۵:۰۳

وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با جدیت اقدامات شنیع مقامات رژیم اشغالگر علیه مالکیت اراضی و املاک و مستغلات فلسطینیان در شهر قدس تحت شعار "همسطح سازی اراضی" را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه فلسطین همچنین تاکید کرد: انجمن‌های تخصصی حقوقی فاش کردند که اسرائیل با شعار حفظ منافع ساکنان قدس شرقی، زمین‌ها و املاک و مستغلات آنها را در راستای گسترش شهرک‌ها، مالکیت املاک و اراضی در قدس شرقی جعل کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: عملیات همسطح سازی اراضی توسط اسرائیل در قدس شرقی، توسعه عملیات پاکسازی نژادی و گسترش دامنه آوارگی اجباری اهالی قدس و گرفتن اموال آنها در همه محلات قدس، پایه و اساس قانونی ندارد.

وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی و سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه خواست تا با این امر با جدیت کامل برخورد کنند و برای توقف فوری آن که شنیع‌ ترین نوع آپارتاید است، اسرائیل را تحت فشار قرار دهند.

این وزارتخانه سازمان‌های حقوقی مختلف را به مستندسازی سریع جزئیات و ابعاد این جنایت بی‌وقفه با هدف پیگیری آن در سطوح بین‌المللی ترغیب کرد، زیرا این امر نقض آشکار قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های بین‌المللی و توافق‌های امضا شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها