کد خبر: 579726
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۹:۵۲:۴۱
| |

در خواست دبیر کل ناتو از روسیه:

تمدید قرارداد صادرات غلات اوکراین

​دبیر کل ناتو از روسیه خواست تا قرارداد صادرات غلات از بنادر اوکراین را تمدید نماید.

تمدید قرارداد صادرات غلات اوکراین
کد خبر: 579726
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۱۹:۵۲:۴۱

ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند. تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند. حالا ناتو از روسیه میخواهد که این مدت زمان برای صادرات غلات اوکراین تمدید شود. این خواسته ناتو در حالی است که پیش تر روسیه مدعی شده بود بخش اعظمی از غلات اوکراین سر از کشورهای ثروتممند در می آورد و بخش کمی از آن به کشورهای فقیر می رسد.. 

به گزارش مهر، به نقل از اسپوتنیک، دبیر کل ناتو از روسیه خواست تا مدت زمان قرارداد مربوط به صادرات غلات از بنادر اوکراین را تمدید کند.

در حالیکه پیش از این بارها روسیه اعلام کرده بود که غلات صادره از اوکراین سر از کشورهای ثروتمند در می آورد، اما امروز «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو گفت که ائتلاف ناتو از روسیه می خواهد که قرارداد غلات را، که در ۲۲ جولای، میان روسیه، اوکراین و با میانجیگری سازمان ملل امضا شد، را تمدید کند.

دبیر کل ناتو در حالی خواستار تمدید قرارداد صادرات غلات اوکراین شده است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که تمدید صادرات غلات از بنادر اوکراین به طور مستقیم به اجرای کامل توافقات قبلی در این زمینه بستگی دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها