کد خبر: 608850
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ۲۲:۴۵:۲۵
| |

نیروهای بلاروس پس از آموزش درباره سامانه اسکندر روسی به کشور بازگشتند

وزارت دفاع بلاروس شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور پس از تکمیل آموزش استفاده از سامانه موشک‌های تاکتیکی «اسکندر» در روسیه به کشورشان بازگشتند.

نیروهای بلاروس پس از آموزش درباره سامانه اسکندر روسی به کشور بازگشتند
کد خبر: 608850
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۲ ۲۲:۴۵:۲۵

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای گفت: آموزش نظامیان نیروهای مسلح بلارس برای استفاده از سامانه موشک‌ها بالستیک تاکتیکی اسکندر-ام در فدراسیون روسیه تکمیل شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، بر اساس این بیانیه، این نیروها امروز شنبه به کشورشان بازگشتند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه یک ماه پیش گفت که کشورش تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس مستقر می‌کند؛ اقدامی که یک هشدار به ناتو به دلیل حمایت از اوکراین قلمداد می‌شود.

بلاروس در ماه فوریه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور سامانه‌های موشک‌های هدایت‌شونده اسکندر را از روسیه دریافت کرده است.

نیروهای بلاروس چندی پیش برای انجام آموزش‌های بیشتر به روسیه رفتند. این آموزش‌ها شامل «نگهداری و استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی در سامانه دفاع موشکی اسکندر» بود.

انتقال کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی به بلاروس اولین اقدام مسکو برای خارج کردن این سلاح‌ها از روسیه پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به شمار می‌آید.

سامانه اسکندر-ام که در ناتو به نام رمزی «اس. اس-۲۶» شناخته می‌شود و جایگزین سامانه موشکی اسکاد مربوط به دوره اتحاد شوروی شده است.

وزارت امور خارجه بلاروس اعلام کرده است که پس از سال‌ها فشار از سوی آمریکا و متحدانش با هدف تغییر جهت‌گیری سیاسی و ژئوپلیتیکی این کشور، تصمیم به میزبانی از این سامانه روسی گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها