کد خبر: 621579
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

ایران و الجزایر برای لغو روادید سیاسی و خدمت توافق کردند

وزیر خارجه کشورمان گفت: با وزیر امور خارجه الجزایر توافق کردیم به صورت اصولی در مسیر لغو روادید سیاسی و خدمت به عنوان گام اول اقدام کنیم و برای روادید عادی به شکل مورد توافق دو طرف بتوانیم توافقی حاصل کنیم.

ایران و الجزایر برای لغو روادید سیاسی و خدمت توافق کردند
کد خبر: 621579
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۱۳:۲۰:۰۰

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با «احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر عنوان کرد: شصت و یکمین  سالگرد استقلال الجزایر را به وزیر و دولت و ملت الجزایر تبریک می‌گوییم. گرامی می‌داریم یاد و خاطره وزیر امور خارجه اسبق الجزایر را که در دوره جنگ تحمیلی در حال میانجی‌گری بودند و هواپیمای ایشان توسط رژیم بعث عراق سرنگون شد و ایشان و همه همراهانشان در این سانحه جان خود را از دست دادند. 

به گزارش ایلنا، وی افزود: در آن زمان هم آقای «احمد عطاف» سفرهایی را به ایران داشتند و نقش مهمی در میانجی‌گری و توقف حملات رژیم صدام داشتند و در گفت‌وگوهای امروز به عنوان به عنوان خاطره گفتند که زمانی به بغداد رفتم و آنجا موشک‌ها ایرانی مناطقی را هدف قرار داده بودند و بعد به ایران آمدم و موشک‌های عراقی مناطقی را مورد هدف قرار می‌دادند و یاد کردند از اینکه چند شب را در تهران و بغداد نتوانستند با آسایش بگذرانند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی است، گفت: در سطح سیاسی رایزنی‌های نیرومندی را در سطح مقامات عالی رؤسای‌جمهور و معاون اول و وزرای خارجه داشتیم و این مسیر را ادامه می‌دهیم.

وی اعلام کرد: توافق کردیم به صورت اصولی در مسیر لغو روادید سیاسی و خدمت به عنوان گام اول اقدام کنیم و برای روادید عادی به شکل مورد توافق دو طرف بتوانیم توافقی حاصل کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد: برای برگزاری کمیته عالی کمیسیون مشترک دو کشور اتفاق نظر داریم. این  کمیسیون در سطح معاون اول ایران و نخست وزیر الجزایر برگزار می‌شود و وزارت‌خانه‌های زیربط پیگیری امور این کمیته را بر عهده دارند در مورد تشکیل این کمیته‌ها اقدام خواهیم کرد.

خبر در حال تکمیل می باشد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها