کد خبر: 654421
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۱۴:۰۰:۰۸
| |

ترامپ:

بعد از رفتن به کاخ سفید، بلافاصله طرفداران زندانی‌ام را آزاد می‌کنم؛ مرزها را هم می‌بندم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دوشنبه گفت که آزاد کردن عاملان حمله به کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰ در اولویت اقدامات او در صورت ورود مجدد به کاخ سفید است.

بعد از رفتن به کاخ سفید، بلافاصله طرفداران زندانی‌ام را آزاد می‌کنم؛ مرزها را هم می‌بندم
کد خبر: 654421
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۱۴:۰۰:۰۸

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا دوشنبه گفت که آزاد کردن عاملان حمله به کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰ در اولویت اقدامات او در صورت ورود مجدد به کاخ سفید است.

به گزارش فارس ترامپ در ادامه گفت: «اولین اقدامات من به عنوان رئیس‌جمهور بعدی شما بستن مرزها، حفاری (نفتی و گازی) و آزاد کردن گروگان‌های ششم ژانویه خواهد بود که به ناحق زندانی شده‌اند» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ که در آستانه دستیابی به نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی است، این اظهارات را دوشنبه بیان کرد.

این اولین همدردی ترامپ با عاملان حمله مرگبار به کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰، زمانی که طرفدارانش برای جلوگیری از تایید پیروزی جو بایدن در جلسه کنگره به ساختمان آن هجوم بردند و با مجریان قانون درگیر شدند، نیست؛ او پیش‌تر هم گفته که عفو برخی از متهمان حمله به کنگره را بررسی می‌کند و سال گذشته در یک گردهمایی کمک مالی برای این افراد سخنرانی کرد.

ترامپ خودش هم با اتهامات فدرال در واشنگتن دی‌سی به دلیل تلاش‌هایش برای باقی ماندن در قدرت پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ و در ایالت جورجیا به دلیل تلاش‌هایش برای لغو نتایج انتخابات این ایالت مواجه است.

پیش‌تر، کمیته حقیقت‌یاب مجلس نمایندگان آمریکا در گزارش نهایی خود پیرامون حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره، ترامپ را به صراحت بانی اصلی این رخداد معرفی کرد.

تا ژانویه ۲۰۲۴، بیش از ۱۲۰۰ نفر در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره متهم شده و به گفته وزارت دادگستری آمریکا بیش از ۷۰۰ نفر به اتهامات مختلف فدرال اعتراف کرده‌اند.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در گزارشی که دیروز منتشر شد، گفتند که کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان درباره این حمله، شهادت شاهدان را که ادعا‌های این کمیته را تضعیف می‌کرد، از مردم پنهان کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها