کد خبر: 658113
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۲۳:۳۰:۱۴
| |

کلاه‌برداری‌های سریالی از داخل زندان با یک پیامک

اعضای شبکه کلاهبرداری با ارسال پیامک واریز پول، طعمه‌های خود را فریب می‌دادند.

کلاه‌برداری‌های سریالی از داخل زندان با یک پیامک
کد خبر: 658113
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۴ ۲۳:۳۰:۱۴

اعضای باندی که از داخل و خارج زندان با همکاری هم کلاهبرداری‌های میلیونی انجام می‌دادند، در نهایت شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سایت جنایی، مرد جوانی مدتی قبل پس از رفتن نزد پلیس، از کلاهبرداری تلفنی‌ای خبر داد که برایش اتفاق افتاده بود.

مرد جوان گفت: با دستان خودم پولم را تقدیم کلاهبردار کردم. به حساب خودم آدم تحصیل‌کرده‌ای هستم و حواسم در این موارد خیلی جمع است، اما باورم نمی‌شود این‌جوری از من کلاهبرداری کرده باشند. نزدیک اوایل ماه بود و منتظر بودم اس‌ام‌‌اس حقوق را روی گوشی ببینم. همین اتفاق هم افتاد. اس‌ام‌‌اسی برایم ارسال شد مبنی بر اینکه به حساب بانکی که حقوقم به آن واریز می‌شود، مبلغ 4 میلیون تومان واریز شده است. برایم عجیب بود و با خودم گفتم چرا شرکت  آن‌قدر کمتر از مبلغ حقوقم برایم واریز کرده است.

او ادامه داد: همچنان در این فکر بودم که چرا پولم کامل واریز نشده است که ساعاتی بعد شخصی با تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی شد قرار بود 4 میلیون تومان را برای یکی از دوستانش واریز کند و به اشتباه به حساب من واریز کرده است. شخص ناشناس مدعی شد شماره موبایلم را از بانک گرفته و خواهش کرد پول را برگردانم. من هم بدون اینکه اصلاً به شماره اس‌ام‌‌اس واریزی نگاه کنم و بدون توجه به هشدارها، شماره کارت آن فرد را گرفتم و چهار میلیون تومان را واریز کردم.

مرد مال‌باخته در مورد نحوه کلاهبرداری به مأموران گفت: بعد از اینکه پول را به حساب فرد ناشناس واریز کردم در نهایت تعجب دیدم موجودی حسابم چهار میلیون تومان از چیزی که در ذهن دارم کمتر است. دوباره چک کردم و فهمیدم اصلاً هیچ پولی به حسابم واریز نشده بود، اما من چهار میلیون تومان را فقط با دیدن اس‌ام‌‌اسی که مثلاً نشان می‌داد پولی به حسابم آمده و با یک تماس ناشناس چهار میلیون پول را کارت به کارت کردم. شماره‌ای را که اس‌ام‌‌اس از آن ارسال شده بود، چک کردم و دیدم  یک خط اعتباری بود که صفر زیادی داشت و شاید به همین خاطر فکر کرده بودم شماره اس‌ام‌‌اس بانک است.

در پی ثبت کامل اظهارات مرد جوان، کارآگاهان پلیس پایتخت وارد عمل شدند و با بررسی هویت مالک تلفنی که اس‌ام‌‌اس از آن ارسال شده بود، به مرد معتادی رسیدند که سیم‌کارت و کارت بانکی‌اش را به مبلغ 700 هزار تومان فروخته بود.

کارآگاهان پلیس سراغ مالک شماره‌ای رفتند که با شاکی تماس گرفته و مدعی واریز اشتباهی شده بود. شناسایی مالک دومین سیم‌کارت حکایت از آن داشت که پیش‌فرض مأموران درست است و سیم‌کارت متعلق به مرد کارتن‌خوابی بود که او هم مدتی قبل آن را به مبلغ 300 هزار تومان فروخته بود.

با ادامه تحقیقات کارآگاهان با شکایت‌های مشابهی مواجه شدند. شگرد کلاهبرداران این بود که از خطوط رندی که صفر‌های زیادی داشت اس‌ام‌‌اس واریز وجه ارسال می‌کردند و بعد با مال‌باخته  تماس می‌گرفتند تا پول را پس بگیرند در حالی که اصلاً پولی به حساب مال‌باخته واریز نشده بود.

بررسی‌های بیشتر کارآگاهان نشان داد کلاهبرداری‌ها توسط اعضای باندی حرفه‌ای انجام شده است، چون هیچ ردپایی از خود به جای نگذاشته بودند.

کارآگاهان با استفاده از تکنیکی خاص، محل تماس‌ها را پیدا کردند و دانستند که همه تماس‌ها از یکی از زندان‌های کشور یا حداقل در نزدیکی زندان انجام شده است.

با به دست آمدن سرنخ اولیه، تحقیقات ادامه یافت و منجر به شناسایی هویت اعضای این باند شد.

مأموران وقتی سرنخ به‌دست‌آمده را دنبال کردند عوامل این کلاهبرداری‌های زنجیره‌ای را یافتند. مظنونان چند محکوم به قصاص و حبس‌های بلندمدت و همچنین چند خلافکار در خارج از زندان بودند. به این ترتیب پس از مدتی تعقیب و مراقبت، افراد شناسایی‌شده دستگیر شدند.

در بازجویی‌هایی که بر اساس مدارک به‌دست‌آمده در رصد‌های پلیسی انجام شد، سردسته گروه به جمع کردن اعضای باندش از داخل و بیرون زندان و کلاهبرداری‌های سریالی اعتراف کرد. این متهم تعداد دیگری از همدستان خود را هم معرفی کرد و در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی سایر شاکیان و همدستان احتمالی این باند همچنان ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها