کد خبر: 191572
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۰ ۰۹:۰۷:۰۰
| |

جلیل رحیمی‌ جهان‌آبادی، رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی

هیات رییسه ویترینی کامل از جامعه باشد

جلیل رحیمی‌ جهان‌آبادی، رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی درباره عدم حضور اهل سنت در هیات‌رییسه نوشت: اعتقاد داشتیم یک نفر بیشتر از اهل سنت وارد انتخابات نشود. ما نمی‌خواهیم حساسیت ایجاد کنیم. متاسفانه چون دوستان به 3 فراکسیون تقسیم شدند و هرکس از فراکسیون خود رای آورد، با مشکل مواجه شدیم.

هیات رییسه ویترینی کامل از جامعه باشد
کد خبر: 191572
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۰ ۰۹:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی‌ جهان‌آبادی، رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی نوشت: ما در فراکسیون امید و فراکسیون اهل سنت این جمع‌بندی را داشتیم که نواب رییس را حفظ کنیم و از نیروهای فراکسیون امید به ترکیب هیات رییسه اضافه کنیم. همچنین نظرمان این بود که یک نفر از اهل سنت و یک نفر از زنان در این ترکیب قرار بگیرند. حاصل کار تا حدودی برای فراکسیون موفقیت‌آمیز بود اما چه شد که گزینه اهل سنت و یک نماینده زن به هیات رییسه نرسید. شاید دلیل نخست نبود که مثلا کاندیدای فراکسیون برای گزینه اهل سنت تا یک هفته پیش از رای‌گیری مشخص نبود. ازطرفی فراکسیون مستقلین و اصولگراها هم نامزدهایی داشتند.

حال آنکه ما اعتقاد داشتیم یک نفر بیشتر از اهل سنت وارد انتخابات نشود. ما نمی‌خواهیم حساسیت ایجاد کنیم. متاسفانه چون دوستان به 3 فراکسیون تقسیم شدند و هرکس از فراکسیون خود رای آورد، با مشکل مواجه شدیم. نکته دیگر اینکه ما در فراکسیون اهل سنت 21 نفر هستیم و توقع ما این است که فراکسیون امید، مستقلین یا ولایی که رای نیروهای ما را می‌گیرد، به آنها رای هم بدهد اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. امروز دیدیدم حسین‌زاده گزینه اهل سنت فراکسیون امید 86 رای آورد. اما تعداد رای فراکسیون امید چقدر بود؟ می‌بینیم حتی خود فراکسیون امید هم کاملا به او رای نداده است.

در این شرایط می‌توان انتظار داشت ولایی و مستقلین رای بدهند. بنابراین سعی خواهیم کرد برای سال آینده حتما با یک گزینه اهل سنت وارد کارزار انتخابات هیات رییسه ‌شویم. ما به سهم‌خواهی اعتقاد نداریم اما معتقدیم حضور اهل سنت یا زنان به انسجام، همفکری و تحقق تصویر دموکراتیک جامعه کمک می‌کند. ما می‌خواهیم مجلس، ویترینی کامل متشکل از تنوع مذهبی، جنسیتی و فکری باشد تا حداقل همه طیف‌ها خود را در امور مجلس شریک بدانند و این فعالیت‌ها را به نحو شایسته‌تری انجام دهند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها