کد خبر: 252030
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۱:۱۴:۰۰
| |

غلامحسین دهقانی، معاون حقوقی وزارت امورخارجه:

برای جلوگیری از اقدامات غیر قانونی آمریکا از هر راه حقوقی استفاده می‌کنیم

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: برای جلوگیری از اقدامات غیر قانونی و دستبرد آمریکا به اموالمان از هر راه حقوقی استفاده می‌کنیم.

برای جلوگیری از اقدامات غیر قانونی آمریکا از هر راه حقوقی استفاده می‌کنیم
کد خبر: 252030
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۱:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه درباره نحوه پیگیری حقوقی اموال مسدود شده ایرانیان گفت: آمریکایی‌ها در چند دهه اخیر ثابت کردند که به قوانین بین المللی پایبند نبوده و تعهدات دو جانبه‌ای را که با دیگر کشور‌ها دارند را نقض کرده و به آن پایبند نیستند.

دهقانی در ادامه افزود: دولت جدید آمریکا هم به طور کلی تمام اصول و قوانین حقوق بین الملل را زیر پا گذاشته است همچنین می توان گفت اقداماتی که واشنگتن در جهت اتهام زنی به ایران انجام داده و در همان راستا امروز شاهد تشدید فشارها هستیم در حقیقت اقداماتی هستند که در کشور خود انجام داده و وجهه حقوقی و قانونی ندارد که بتوانند به آن استناد کنند. ما از هر ابزاری که با آن بتوانیم مانع دستبرد زدن آمریکا به اموالمان بشویم مانند پیگیری مسائل از مرکز حقوقی ریاست جمهوری و دیگر نهاد‌ها استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در رابطه با با دو پرونده در دادگاه مشخصی به آنها استناد کردیم، اولین پرونده مصادره اموال در دو بانک مرکزی و دومی خروج از برجام بود که ما به آی سی جی مراجعه کردیم و در مورد خروج از برجام قرار موقت صادر شد و یک پرونده دیگر هم در حال بررسی بوده و قرار است دیوان در این مورد رای صادر کند. از هر راه حقوقی استفاده می کنیم تا مانع از اقدامات غیر قانونی آمریکا شویم. ایالات متحده از هر روشی استفاده می کند تا علیه ایران اقداماتی را انجام دهد، اما اینکه تا چه اندازه موفق باشد موضوع این است که در خیلی از مواقع نه تنها اقدامات آن‌ها مبنایی ندارد، بلکه راهی هم برای اجرایی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها