کد خبر: 439189
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

محمد اشرفی‌اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتماد‌آنلاین»:

حضرت محمد(ص) برترینِ‌ انسان‌هاست و پیامبران ادیان دیگر هم بر شایستگی و بزرگی ایشان صحه گذاشتند

محمد اشرفی‌اصفهانی گفت‌: حضرت محمد (ص) در طول تاریخ برترینِ‌ انسان‌هاست و پیامبران ادیان دیگر هم بر شایستگی، بزرگی و صحت ایشان صحه گذاشتند.

حضرت محمد(ص) برترینِ‌ انسان‌هاست و پیامبران ادیان دیگر هم بر شایستگی و بزرگی ایشان صحه گذاشتند
کد خبر: 439189
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حضرت محمد (ص) که به عنوان آخرین فرستاده پروردگار رسالت تبلیغ دین اسلام را بر عهده داشت، در طول 23 سالی که به تبلیغ بایدها و نبایدهای اسلام مشغول بود، مشقت‌هایی شدید را تجربه کرد.

محمد اشرفی‌اصفهانی در گفت‌وگو با اعتماد‌آنلاین گفت: پروردگار این‌طور فرموده‌اند اگر محمد (ص) نبود، آنچه که در عالم وجود دارد و جهان خلقت را به وجود نمی‌آوردم. از سوی خداوند متعال 124 هزار پیامبر مبعوث شدند که هر یک شأن و جایگاه مختص خودشان را داشتند، اما رسول بزرگوار اسلام برای هدایت خاصهِ انسان‌ها تا انقراض عالم مبعوث شدند. حضرت محمد (ص) خاتم رسول است که کتاب آسمانی‌اش قرآن مکمل همه کتب آسمانی است.

این چهره حوزوی در ادامه سخنانش گفت: پیغمبر اکرم 13 سال در مکه و 10 سال در مدینه زحمت‌های زیادی را به جان خریدند تا انسان‌ها را به مسیر صلاح هدایت کنند. در این مدت ایشان رنج‌ها و فشارهای روحی را متحمل شد و اذیت و آزارهایی دید که به گفته خودشان به حدی بود که هیچ پیامبری به اندازه پیامبر اسلام رنج ندید و اذیت نشد. حتی حضرت نوح پیامبر که 950 سال نبوت داشت هم به اندازه حضرت محمد (ص) آزار ندید.

او تصریح کرد: حضرت محمد (ص) بعد از رجعت از مکه به مدینه منوره بیش از 80 جنگ را متحمل شد تا بتوان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که رسالت پیامبر اسلام از رسالت همه پیامبران دشوارتر بود. در حال حاضر در روی زمین بالغ بر 8 میلیارد انسان زندگی می‌کنند که دو سوم‌شان با سلیقه و نگاه‌های مختلف مسلمان هستند و این نشانگر توفیق حضرت محمد (ص) در انجام رسالت خطیر هدایت‌گری است.

او ادامه داد: همچینن باید اشاره کرد که عظمت و بزرگی اسلام در زمان ظهور امام عصر (عج) عیان خواهد شد و پرچم اسلام در همه جای جهان برافراشته می‌شود. آن موقع است که جهان عاری از پلیدی‌ها و نابسامانی‌ها خواهد شد.

محمد اشرفی‌اصفهانی در پایان گفت: حضرت محمد (ص) در طول تاریخ برترینِ‌ انسان‌هاست و پیامبران ادیان دیگر هم بر شایستگی و بزرگی ایشان صحه گذاشتند.

چکیده گفت‌وگو با محمد اشرفی‌اصفهانی

- رسالت پیامبر اسلام از رسالت همه پیامبران دشوارتر بود

- هیچ پیامبری به اندازه پیامبر اسلام رنج ندید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها