کد خبر: 446192
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۱۲:۱۵:۵۷
| |

منبع بسته معیشتی دولت چیست؟

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه ستاد کرونا برای ارایه بسته معیشتی 100هزارتومانی خواستار اعلام اختیار قانونی و منبع مالی این بسته شد.

منبع بسته معیشتی دولت چیست؟
کد خبر: 446192
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۱۲:۱۵:۵۷

اعتمادآنلاین| نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه ستاد کرونا برای ارایه بسته معیشتی 100هزارتومانی خواستار اعلام اختیار قانونی و منبع مالی این بسته شد.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در پایان جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور گفتند با مصوبه ستاد کرونا می‌خواهند برای یک‌سوم جامعه یک بسته معیشتی 100 هزار تومانی برای چهار ماه بدهند. ما از اصل این عمل استقبال می‌کنیم و دیروز هم خدمت دولت محترم تذکر دادیم که افرادی که مشاغل‌شان به مشکل برمی‌خورد حتماً باید مورد توجه قرار گیرند، ولی سوال این است که مبنا و اختیار قانونی برای اقدامات مالی کجاست؟

وی افزود: این رفتار دوگانه که اگر مجلس تصمیم بگیرد خدمتی به مردم شود نماینده دولت مخالفت می‌کند و بعد خود دولت در ستادی تصمیم می‌گیرد که مجوز قانونی‌اش و عملکردش -چون منابع مالی باید در سقف بودجه و مبتنی بر احکام بودجه باشد و اگر می‌خواهند اصلاحی کنند باید مجوز مجلس را بگیرند- واقعا محل سوال است.

قاضی‌زاده‌هاشمی در پایان گفت: امیدوارم اینگونه رفتارها ادامه پیدا نکند زیرا عزیزان پاسخی برای افکار عمومی ندارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها