کد خبر: 455842
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۱۱:۳۹:۲۲
| |

نمایندگان مقاومت در مراسم سالگرد شهید سلیمانی چه گفتند؟

مراسم سالگرد شهید سلیمانی با حضور مدعوینی از سوریه، عراق، لبنان و فلسطین برگزار شد.

نمایندگان مقاومت در مراسم سالگرد شهید سلیمانی چه گفتند؟
کد خبر: 455842
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۱۱:۳۹:۲۲

اعتمادآنلاین| شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم جمهوری عربی سوریه در مراسم سالگرد شهید سلیمانی که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی اظهار داشت: ما دوستانی هستیم که در شرق و غرب در کنار هم بوده‌ایم؛ جبرئیل در کعبه و حرمین امامین در پیش چشم ماست و امام حسین اینها را در بر گرفته است.

وی ادامه داد:‌ ای دوستان، ای بزرگان، مسئله سالگرد شهید نیست، آنها ما را ترک کرده و دور شده‌‌اند و بهشت را برای خود برگزیده‌اند، مسئله امتی است که باید بیدار شود. مسئله این نیست که او به شام و سوریه آمد و به لبنان رفت تا اینکه اهداف جمهوری اسلامی ایران محقق شود. ایشان آمد تا رسالتی را که امام خمینی رحمت الله علیه نور آن را با انقلاب روشن کرد، ادامه دهد.

حسون افزود: از اولین لحظه‌ای که امام (ره) انقلاب اسلامی را آورد، گفت ما برای حمایت از مستضعفین آمده‌ایم. رسالت خود را شروع کرد، سفارت رژیم صهیونیستی را در تهران بست و سفارت فلسطین را آورد؛ اما الان کشورهایی هستند که سفارت اسرائیل را در کشورهای خودشان افتتاح می‌کنند.

مفتی اعظم سوریه تصریح کرد: نه قدرت و نه سلاح بلکه مردم بودند که امام را به قدرت رساندند. امام آمد و این ملت را آزاد کرد و نه فقط برای ایران بلکه ایران الگویی برای همه امت اسلامی و جهان اسلام شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف فقط جنگ نبود، بلکه این انقلاب باید به قدس می رسید، خاطر نشان کرد: اگر قدس آزاد شود، انسانیت آزاد می‌شود.

بدرالدین حسون با اشاره به ایستادگی حافظ اسد در کنار جمهوری اسلامی ایران، گفت:حاج قاسم و همراهانش پیامی برای ما باقی گذاشتند که مرزها آنها را محدود نمی‌کند. بهشت جایگاه آنها است، همانطور که پیامبر، عمار، سلمان و علی بن ابیطالب در آن بودند.

وی ادامه داد: سوریه از ابتدا در کنار قدس ایستاد و همچنین در کنار با ایران به عنوان هدف ایستاد. به شما بشارت می‌دهم که پیروزی نزدیک است. به خون حاج قاسم و همه شهدا که من آنها را می‌شناسم قسم، ما به روزی که به جهان بگوییم که ما آمدیم،‌ نزدیک شده‌ایم و می گوییم «هیهات من الذله». ما زیر بار ظلم نمی‌رویم، ما قبله اول خود و قبله دوم خود را به دست شما نخواهم سپرد و جهاد خود را ادامه می‌دهیم.

مفتی اعظم سوریه در پایان خاطر نشان کرد: سلام بر ملت ایران که فداکاری کرده و همچنان فداکاری می‌کنند و درود می‌فرستم بر خانواده شهدا که نور ایمان در آنها تابیده شده است. امید به آزادی قدس داریم.

شهید سلیمانی در شرایطی از قدس حمایت می‌کرد که برخی حاکمان منطقه قدس را به آمریکا می‌فروختند

زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین هم در سخنانی گفت: حاج قاسم مانعی بود که از فروپاشی و سقوط منطقه از اقیانوس[اطلس] تا خلیج فارس جلوگیری می‌کرد. در حالیکه برخی حاکمان منطقه قدس را می‌فروشند و این کار را در غیاب شهدا انجام می‌دهند.

وی افزود: از این فرصت استفاده می‌کنم تا بیان کنم که ما به جمهوری اسلامی و رهبری آن که هدایت این اتفاقات را برعهده دارد، افتخار می‌کنیم. شهادت می‌دهم که حاج قاسم همواره در دفاع از قدس فعال و پرتلاش بود.

زیاد نخاله با تاکید بر اینکه باید از روش زندگی سردار سلیمانی الگو بگیریم، اظهار داشت: اکنون ما نمی‌پرسیم که ایشان چگونه به شهادت رسید چرا که ماجرای شهید شدن ایشان را همه می‌دانیم، اما باید بگوییم که او چگونه زیست؟ چطور زندگی کرد و مردی خالص و مجاهدی در راه خدا بود. ایشان از همه لقب‌ها، اسامی و صفت‌هایی که برایش استفاده می‌شود بزرگ‌تر بود.

وی ادامه داد: شهادت می‌دهم موشک‌هایی که پایتخت اسرائیل را درهم کوبید، خود حاج قاسم بر رساندن آن‌ها به گروه‌های مقاومت، نظارت داشت و این علاوه بر رساندن تخصص، تجارب و سایر توانمندی‌ها به نیروهای مقاومت بود که تحت نظر ایشان انجام می‌شد.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: این حمایت‌های ایشان از فلسطین در حالی انجام می‌شد که برخی کشورهای منطقه به دلیل ترس از سقوط خود برای جلب حمایت در برابر آمریکا گردن خم می‌کنند و قدس را می‌فروشند تا خودشان باقی بمانند.

وی در پایان گفت: هیچ روزی نبود که او توجه به فلسطین را رها کرده باشد.

صفی‌الدین: انتقام خون شهید سلیمانی را از آمریکایی‌ها خواهیم گرفت

سید هاشم‌صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان که از دیگر سخنرانان این مراسم بود، بیان کرد: خون شهید سلیمانی همچنان در رگ‌های محور مقاومت می جوشد؛ محوری که خودش آن را ایجاد کرد و جان خود را فدای آن کرد.

وی تاکید کرد: ترامپ گمان می کرد که با ترور سردار سلیمانی محور مقاومت از بین می رود، مقاومتی که شهید سلیمانی با جان و خون خود آن را تغذیه کرد در تمام میدان ها باقی خواهد ماند.

صفی الدین خاطرنشان کرد: پرچم شهید سلیمانی برافراشته خواهد ماند و مجاهدان آن را بر بالای گنبد اقصی بلند خواهند کرد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: شهید سلیمانی فاتح حقیقی و فرمانده جهاد قبل از شهادت و بعد از شهادت بود. ما اهل عمل هستیم و از آمریکا بدترین نوع انتقام را خواهیم گرفت.

رئیس حشد شعبی: مردم عراق عاشق شهید سلیمانی شدند

فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق هم در این مراسم، گفت: ما عزادار فرمانده قاسم سلیمانی هستیم؛ میهمان فقید ما در سرزمین عراق به شهادت رسید.

رئیس سازمان نیروهای مردمی عراق خاطرنشان کرد: مردم عراق عاشق شهید سلیمانی شدند، در شرایطی که منطقه تحت یک آگاهی کاذب قرار گرفت.

وی ادامه داد: مردم عراق توانستند راه صحیح حضور در همه مسائل ملت را بدانند، از جمله مهمترین آن‌ها مسئله فلسطین است. ما این را مدیون فرمانده شهید قاسم سلیمانی هستیم.

رئیس سازمان نیروهای مردمی عراق گفت: عراق نمی‌تواند مسیری را طی کند که برخی از افراد ضعیف النفس طی کردند، زیرا عراق در کنار فلسطین باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری‌ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها