کد خبر: 461891
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

«فرصت‌ها و تهدیدهای ایران در ۱۰سال آینده» در گفت‌وگوی «اعتمادآنلاین» با محمد اشرفی اصفهانی:

مسائل اقتصادی مهم‌ترین تهدید پیش روی ماست / با مدیریت تحریم‌ها می‌توانیم فرصت‌ساز باشیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید در دهه گذشته تهدیدات نظامی و امنیتی مهم‌ترین چالش پیش روی جمهوری اسلامی بوده که بر آنها غلبه کرده است، اما در دهه پیش رو مسائل اقتصادی چالش اصلی محسوب می‌شود.

مسائل اقتصادی مهم‌ترین تهدید پیش روی ماست / با مدیریت تحریم‌ها می‌توانیم فرصت‌ساز باشیم
کد خبر: 461891
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جمهوری اسلامی چهار دهه از عمر خود را با تهدیدات تحریمی پشت سر گذاشته است. در حاشیه این تحریم‌ها همواره تهدیدات نظامی نیز در میان بود اگرچه هرگز فضا به سمت اجرایی شدن این تهدیدات نرفت.

محمد اشرفی اصفهانی، نماینده دوره دوم و نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی، درباره فرصت‌ها و تهدیدات نظام جمهوری اسلامی ایران در یک دهه پیش ‌رو گفت: مهم‌ترین تهدید جمهوری اسلامی در یک دهه گذشته بحث تهدیدات نظامی و امنیتی بود که با وجود همه مسائل این تهدیدات پشت سر گذاشته شد.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران توانسته در برابر این تهدیدات سد محکمی ایجاد کند و در مقابله با آن موفق بوده است.

اشرفی اصفهانی مهم‌ترین تهدید یک دهه آتی را مسائل اقتصادی برشمرد و توضیح داد: به رغم غلبه بر مسائل تهدیدات امنیتی و نظامی و موفقیت در این زمینه، تهدید اقتصادی و اجتماعی به قوت خود باقی است و باید برای حل آن فکری کرد.

او وجود تحریم‌ها را فرصتی برای توانمندسازی داخلی خواند و گفت: تمام آنچه در ارتباط با تحریم‌ها رخ داده می‌تواند منجر به اقداماتی در جهت فرصت‌سازی شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: همین تهدیدات امنیتی و اقداماتِ منجر به فشار بیشتر اگر خوب مدیریت شوند، تبدیل به فرصت می‌شوند و به طور حتم جمهوری اسلامی از آن بهره می‌گیرد.

چکیده گفت‌وگو با محمد اشرفی اصفهان

-مهم‌ترین تهدید جمهوری اسلامی در یک دهه گذشته بحث تهدیدات نظامی و امنیتی بود که با وجود همه مسائل این تهدیدات پشت سر گذاشته شد

-تهدیدات امنیتی و اقداماتِ منجر به فشار بیشتر اگر خوب مدیریت شوند، تبدیل به فرصت می‌شوند

-تمام آنچه در ارتباط با تحریم‌ها رخ داده می‌تواند منجر به اقداماتی در جهت فرصت‌سازی شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها