در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 30 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 538853
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 30 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

انتخاب قطعی تهران عبور نکردن از خطوط قرمزش است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در دیدار با وزیر خارجه اتریش با بیان اهمیت خطوط قرمز ایران و عدم امکان نادیده گرفتن آنها در وین گفت: اگر انتخاب نهایی میان عدم توافق از یک سو و گذر کردن از منافع مردم ایران- به عنوان خط قرمز ما- از سوی دیگر باشد، انتخاب قطعی تهران احترام به منافع ملی و عدم عبور از خطوط قرمز منطقی و مشروع جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی: فوت حتی یک نفر هم به خاطر کرونا زیاد است

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: میزان ابتلا و فوتی‌های کرونایی بسیار زیاد است و باید برای مقابله با آن اقدام عاجل انجام شود، فوت حتی یک نفر هم به خاطر کرونا زیاد است و نباید اتفاق بیفتد. او تاکید کرده: نباید توجیهاتی نظیر اینکه در گذشته رقم درگذشتگان به ۷۰۰ نفر هم رسید، سبب عادی‌انگاری شرایط همه‌گیری شود.

تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: تعطیلی مهدکودک‌ها در شهرهای قرمز و دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال به مدت یک هفته دیگر تمدید شد. به گفته او، کارکنان ادارات باید واکسیناسیون را انجام یا هر ۱۵ روز یک بار تست منفی کرونا ارائه دهند.

حاشیه‌های جشنواره فجر به دستگاه قضا کشیده شد

معاون قضایی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از جرم، در نامه‌ای به وزیر ارشاد، به عنوان مدعی‌العموم از وزارت ارشاد درخواست کرده تا نسبت به اظهارات خلاف واقع و غیرکارشناسی یکی از اعضای سازنده یکی از آثار جشنواره چهلم فیلم فجر اقدامات لازم صورت گیرد.

نماد سرخابی‌ها فردا در فرابورس ثبت می‌شود

نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ورود به بازار سرمایه فردا رسماً در فرابورس ثبت خواهد شد. قرار است تا پایان اسفند ماه سال جاری، مراحل پذیره‌نویسی ۱۰ درصد عرضه اولیه سهام سرخابی‌ها بین هواداران و پیشکسوتان این دو باشگاه انجام شود.

اگر به سرعت در وین به توافق نرسیم، مذاکرات شکست می‌خورد

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، امروز در بخشی از اظهاراتش در کنفرانس امنیتی مونیخ، درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات وین گفت: «ما در حال حاضر فرصت رسیدن به یک توافق را داریم که اجازه خواهد داد تحریم‌ها لغو شوند.» او درباره فوریت بخشیدن به روند مذاکرات هم گفته: «اما اگر به سرعت موفق به انجام توافق نشویم، مذاکرات با خطر شکست مواجه می‌شود.»

رئیس ساترا تغییر کرد

پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی، در حکمی «سعید مقیسه» را به سمت «معاون رئیس صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» منصوب کرد.

دیدگاه تان را بنویسید