در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۷ اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه هفتم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 540320
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه هفتم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

روسیه دیگر به روابط دیپلماتیک با غرب احتیاج ندارد

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، گفته با توجه به تحریم‌های همه‌جانبه‌ای که کشورهای غربی علیه این کشور اعمال کرده‌اند، مسکو دیگر نیازی به روابط دیپلماتیک با آنها ندارد و زمان آن رسیده سفارتخانه‌هایی را «مهر و موم» کند. او همچنین گفته: روسیه در واکنش به این تحریم‌ها، تمامی دارایی‌های افراد و شرکت‌های غربی در این کشور را ضبط خواهد کرد و ممکن است حتی دارایی‌های این شرکت‌ها، ملی‌سازی شود.

رویکرد شورای نگهبان در مواجهه با طرح صیانت

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در پاسخ به سوالی درباره طرح صیانت از فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه نمی‌دانیم مصوبه مجلس چه خواهد بود نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم فقط باید وفاق بیشتری نسبت به این طرح وجود داشته باشد و موافقان و مخالفان در فضای آرامی نظرات خود را اعلام کنند. او درباره رویکرد شورای نگهبان در مواجهه با طرح صیانت هم گفته: ما هر چه منع شرعی یا قانونی داشته باشد را اعلام می‌کنیم اما تا متن اصلی را نبینیم نمی‌توانیم راجع به آن اظهار نظر کنیم.

سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته: با توجه به مهار نسبی موج ششم بیماری کرونا در شرایط فعلی، هموطنان می‌توانند برای سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل برنامه‌ریزی کنند.

آغاز واریز «عیدی» بازنشستگان تامین اجتماعی

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از واریز «عیدی» بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: فرآیند پرداخت عیدی را شروع کردیم و در مرحله اول مبلغ عیدی برای ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر واریز می‌شود و تا فردا عیدی به حساب همه بازنشستگان واریز خواهد شد.

دردسر بزرگ برای دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های اوکراین

غلامرضا حسن‌زاده، دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت قادر به پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین در دانشگاه‌های داخلی نیست» گفته: واقعیت این است که ما نمی‌توانیم آنها را در داخل دانشگاه‌های کشور و در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی پذیرش کنیم، چرا که اغلب این دانشجویان در این سه رشته پزشکی تحصیل می‌کنند و ما ظرفیتی برای تحصیل آنها در کشور نداریم.

وزیر بهداشت: «جوانی جمعیت» تکلیفی شرعی است

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، با بیان اینکه به موضوع جوانی جمعیت به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه می‌کنیم، گفت: در پروژه‌های مختلف دشمن نتوانست هیچ صدمه‌ای به ما وارد کند بلکه ما را محکم‌تر کرد؛ تنها موضوعی که متاسفانه دشمن به دست خود ما، آن را اجرایی کرد، کنترل جمعیت بود.

دیدگاه تان را بنویسید