کد خبر: 644276
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

سیاستمداران شیوه مناظره را از دانشجویان بیاموزند؛ نه کسی عکس زن دیگری را سر دست می‌گیرد و نه بگم‌بگم راه می‌اندازد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: خیلی خوب می‌شود این بار قاعده "الناس علی دین ملوکهم" را برعکس بخوانیم و سیاستمداران و رقبای انتخاباتی را دعوت کنیم تا به شیوه "الناس"، رسم مناظره را بیاموزند. ناس که این بار فرزندان نخبه ایرانند. آن وقت فقط نظرات مطرح خواهد شد و لازم نخواهد بود حضرات با کاندیداهای پوششی در قامت بادیگار به مناظره پا بگذارند.

سیاستمداران شیوه مناظره را از دانشجویان بیاموزند؛ نه کسی عکس زن دیگری را سر دست می‌گیرد و نه بگم‌بگم راه می‌اندازد
کد خبر: 644276
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به سیاستمداران تاکید کرده که شیوه مناظره و گفت‌وگو را از دانشجویان بیاموزند.

به گزارش جمهوری اسلامی، مناظرات دانشجویی، متین، منطقی، عالمانه بر مبنای داده‌های علمی و قابل اندازه گیری، بدور از بدکلامی و بدگویی برگزار می‌شد. به نقد نظر هم می‌پرداختند اما به یکدیگر - چه شخص و چه شخصیت هم - کاری نداشتند. 

این روزنامه افزوده است: خیلی خوب می‌شود این بار قاعده "الناس علی دین ملوکهم" را برعکس بخوانیم و سیاستمداران و رقبای انتخاباتی را دعوت کنیم تا به شیوه "الناس"، رسم مناظره را بیاموزند. ناس که این بار فرزندان نخبه ایرانند. آن وقت فقط نظرات مطرح خواهد شد و لازم نخواهد بود حضرات با کاندیداهای پوششی در قامت بادیگار به مناظره پا بگذارند. کسی عکسِ زن دیگری را سر دست نخواهد گرفت و بگم بگم راه نخواهد انداخت. اگر رسم خوب دانشجویان، درس شود برای کاندیداها، مناظرات به روشنگری خواهد انجامید نه نفرت پراکنی. آنچه از – مثلا - مناظرات انتخاباتی دیده‌ایم، جز اندکی، بقیه "منافرات" بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها