کد خبر: 646631
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

محمدعلی ابطحی:

چه خوب یا بد سیداحمد خمینی در تصمیم‌سازی‌های امام جایگاه مهمی داشته است

محمدعلی ابطحی نوشت: فیلم احمد خیلی محافظه‌کارانه به این اقتدار آن مرحوم اشاره کرده است؛ یا به دلایلی خواسته آن را انکار کند. چه خوب و چه بد این جایگاه احمدآقا را نمی‌توان نادیده گرفت.نقاط تاریخی اصلی بعد انقلاب بی‌شک بدون تلاش و توجه ویژه احمدآقا برای تسهیل نظرات امام انجام‌شدنی نبود.

چه خوب یا بد سیداحمد خمینی در تصمیم‌سازی‌های امام جایگاه مهمی داشته است
کد خبر: 646631
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ۱۱:۲۵:۰۰

محمدعلی ابطحی در مطلبی با اشاره به مستند «احمد» بر نقش سیداحمد خمینی در تصمیمات بنیانگذار انقلاب اسلامی تاکید کرده است.

 به گزارش هم میهن، محمدعلی ابطحی نوشت: من به دلیل آشنایی نسبی با احمد آقا در دوران حیات امام، جایگاه مهم او را در تصمیم‌سازی‌های امام و طبعاً در مورد تصمیمات اساسی کشور می‌شنیدم. فیلم احمد خیلی محافظه‌کارانه به این اقتدار آن مرحوم اشاره کرده است؛ یا به دلایلی خواسته آن را انکار کند. چه خوب و چه بد این جایگاه احمدآقا را نمی‌توان نادیده گرفت. اینکه وی تصمیم‌سازی می‌کرده و بستر تصمیمات امام را فراهم می‌کرده است، به معنای آن نیست که نقش اصلی و تعیین‌کننده امام را در نهایت نادیده بگیریم. احمد خمینی این شانس را داشته که علاوه بر اینکه فرزند امام بوده است، امین و مستشار ایشان هم بوده است.

او افزوده است: نقاط تاریخی اصلی بعد انقلاب بی‌شک بدون تلاش و توجه ویژه احمدآقا برای تسهیل نظرات امام انجام‌شدنی نبود. در ماجراهایی مثل نخست‌وزیری مهندس موسوی در دور دوم ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای، حمایت از بنی‌صدر، نزدیکی با گروه‌های مخالف و نزدیک کردن آنها - مثل مجاهدین خلق - به امام، رشد جریانات نواندیش و به‌کارگماری آنها در مناصب حکومتی، اشغال سفارت آمریکا در تهران، عزل بنی‌صدر، مراقبت از صداوسیما و بازگرداندن محمد هاشمی به صداوسیما، پایان و یا ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر، اعدام‌های سال ۶۷، رهبری پس از امام؛ همه از تصمیمات مهم امام بود که قطعاً حاج‌احمد خمینی در همراهی امام برای رسیدن به این تصمیمات اولین تأثیرگذار بوده است. گرچه بعضی از نزدیکان امام، نقش بیشتری برای احمدآقا قائل بودند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها