کد خبر: 655601
|
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

تفاوت در نحوه برخورد با غلامحسین کرباسچی و کاظم صدیقی + فیلم

فیلم محاکمه کرباسچی توسط را ببینید تا تفاوت برخورد با این دو طلبه مدرسه حقانی را دریابید!

تفاوت در نحوه برخورد با غلامحسین کرباسچی و کاظم صدیقی + فیلم
کد خبر: 655601
|
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰

رحمت‌الله بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت:

کرباسچی و صدیقی هر دو طلبه مدرسه حقانی قم بودند.

کرباسچی فرزند آیت‌الله محمدصادق کرباسچی وکیل امام خمینی، انقلابی و حامی امام خمینی بود و عکس او را در مدرسه نصب می‌کرد.

کرباسچی دروس سطح را تمام کرده، سه سال درس خارج فقه خوانده و دانشجوی رشته ریاضی کاربردی دانشگاه تهران بود که انقلاب شد.

کرباسچی قبل از انقلاب سه بار از سوی کمیته ضدخرابکاری ساواک دستگیر و به زندان محکوم شد. 

اما صدیقی به تصریح مرحوم آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی عضو دفتر استفتائات امام خمینی که از او امتحان گرفته است دروس ابتدایی‌ طلبگی در حد شرح لمعه و اصول فقه مظفر را هم خوب نخوانده است!

کرباسچی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام‌خمینی نماینده ایشان در ژاندارمری و در سال ۱۳۶۱ با اصرار امام خمینی استاندار اصفهان شد و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۷ هم شهردار تهران بود.

کرباسچی در این مدت تهران را از یک‌ ویرانه تبدیل به پایتخت ام‌القرای جهان اسلام‌ کرد و قبل از این‌که دوم خردادی بیاید و کرباسچیِ بخت‌برگشته از خاتمی حمایت کند و مغضوب شود، کل نظام به‌خدمات او افتخار می‌کرد!

ولی کرباسچی را پس از تجلیل‌های فراوان از خدمات وی بعد از حماسه دوم خرداد ۱۳۷۶ این‌گونه که در فیلم ضمیمه می‌بینید محاکمه و روانه زندان کردند!

از سوی دیگر کاظم صدیقی با آن سوابق ... همراه با عده‌ای وارد دستگاه قضا شد و ...  و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر  و رئیس مدرسه علمیه امام خمینیِ اُزگُل تهران و ... شد!

همان‌طور که در فیلم ضمیمه مشاهده می‌شود پس از دوم خرداد کرباسچی و تعدادی از شهرداران او را بازداشت کردند و برای پیدا کردن ادله لازم، آبدارچی دفتر او را استنطاق کردند تا بگوید کرباسچی در دفتر خود در شهرداری چه نوع غذایی می‌خورده و چند پُرس غذا به دفتر او می‌رفته است؟!

اما امروز که تشت رسوایی کاظم صدیقی از بام آسمان تهران، ایران و جهان افتاده و اسناد تخلفات و دروغ‌های شاخدار او در ماجرای زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی از مدرسه علمیه امام خمینی اُزگُل منتشر شده است، نه تنها شاهد هیچ‌گونه برخوردی با او نیستیم، بلکه شاهد حمایت‌های انتحاری صداوسیما، رسانه‌های مرتزق از بیت‌المال، لشکر سایبری و محافل قدرت و ثروت از او هستیم که خواهان مواجهه مؤمنانه با تخلفات، فساد و دروغ‌های تکان‌دهنده او هستند!

فیلم محاکمه کرباسچی توسط را ببینید تا تفاوت برخورد با این دو طلبه مدرسه حقانی را دریابید!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها