کد خبر: 656942
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

قیمت دلار سر سفره مردم قیمت بازار آزاد است؛ حالا رئیسی و فرزین هرطور می‌خواهند حساب کنند

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: انتظارات تورمی و فشارهای تورمی که همان روایت بازار است چرخ قیمت دلار در بازار آزاد را می‌چرخاند، نه حرف‌های رئیس کل بانک مرکزی که نمی‌خواهد روایت بازار را باور کند.

قیمت دلار سر سفره مردم قیمت بازار آزاد است؛ حالا رئیسی و فرزین هرطور می‌خواهند حساب کنند
کد خبر: 656942
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد از اظهارت اخیر رییس کل بانک مرکزی و رییس دولت درباره قیمت دلار انتقاد کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، آقای فرزین که رئیس کل بانک مرکزی است، قیمت دلار بازار آزاد را قیمت کالاهای قاچاق یا پول‌شویی می‌داند، یا آقای رئیسی در اظهارنظر روز عید فطر خود بیان کرد که «ممکن است کسانی در بازارهای غیررسمی و قاچاق، در کانال‌های مختلفی عددسازی کنند. این شرایط و وضعیت هیچ‌گونه مساله‌ای برای تولید ایجاد نخواهد کرد.»این سخنان رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی در حالی است که بنا بر گفته عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی، بانک مرکزی حراج شمش طلا را بر مبنای دلار تلگرامی - یعنی همان ۶۳هزار تومان - به ‌فروش می‌رساند. آنچه مشخص است این که همین قیمت بازار غیررسمی به انحای گوناگون خودش را بر سفره اقتصادی مردم تحمیل کرده و می‌کند. در واقع مردم حدود ۴۰ سال است که این گونه اظهارنظرها را از سوی مقامات کشور می‌شنوند.

این روزنامه افزوده است: روایت بازار چنان قوی است که می‌تواند تمامی رشته‌هایی را که سیاستگذاران می‌بافند، پنبه کند. آقای رئیس‌جمهور و آقای فرزین می‌دانند جوانی که می‌خواهد زندگی آتی خود را تشکیل دهد به نرخ ارز واردات کالاهای اساسی نگاه نمی‌کند، بلکه به قیمت سکه طلا و ارزی نگاه می‌کند که ‌قیمت اجاره و خرید مسکن براساس آن تعیین می‌شود.سرپرست خانواری که می‌خواهد دخترش را شوهر دهد یا برای پسرش زن بگیرد و مراسم ازدواج برپا کند، به قیمت دلار بانک مرکزی نگاه نمی‌کند تا هزینه را تامین کند، بلکه به قیمت بازار نگاه می‌کند.در کل، این انتظارات تورمی و فشارهای تورمی که همان روایت بازار است چرخ قیمت دلار در بازار آزاد را می‌چرخاند، نه حرف‌های رئیس کل بانک مرکزی که نمی‌خواهد روایت بازار را باور کند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

    افزایش دلار کار خود دولت هست میخواهد نقدی گری خود را از کسری بوجه تامین کند یعنی دزدی از جیبب مردم ریسی تو که اوم این کار نبوذی چرا امدی خواهشا حداقل ریس جهموری را به یک ادم کار بلد وباسواد در دوره بعدی واگذار کنید

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها