کد خبر: 630969
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ۱۳:۳۳:۰۰
| |

وکیل متخصص کیست؟

وکیل متخصص در زمینه های ملکی ، خانواده ، کیفری ، ثبتی و... تخصص منحصر به فردی دارد و تمرکز او تنها بر روی یکی از این موارد است.

وکیل متخصص کیست؟
کد خبر: 630969
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ۱۳:۳۳:۰۰

آیا میدانید وکالت نیز مانند پزشکی، تخصص دارد و هر وکیلی در امور حقوقی خاصی تبحر دارد؟ (ملکی، خانواده، کیفری، ثبتی و...) هر وکیلی به طور معمول بر روی یکی از این موارد تمرکز و تخصص دارد که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

  • وکیل پایه یک دادگستری متخصص امور ملکی
  • وکیل پایه یک دادگستری خانواده
  • وکیل پایه یک کیفری کار
  • وکیل متخصص ثبتی
  • وکیل پایه یک بین الملل
  • وکیل پایه یک جرایم اینترنتی و سایبری
  • وکیل سیاسی

در ادامه هرکدام از این موارد را توضیح میدهیم تا با آن ها آشنا شوید، اما قبل از آن چنانچه ساکن استان البرز و تهران هستید میتوانید به صفحه وکیل در کرج  سایت پارس وکیل مراجعه کنید و با تمامی وکلای متخصص در زمینه های مختلف آشنا شوید.

سپس نحوه تشخیص وکیل متخصص را به صورت کامل و با جزئیات توضیح میدهیم.

وکیل متخصص امور ملکی کیست؟

وکیل متخصص امور ملکی به چه کسی گفته میشود؟ قبل از هر چیز باید بدانید که امور ملکی یکی از سخت ترین شاخه های حقوقی است و هر وکیلی نمیتواند مدعی شود که در امور ملکی تخصص و تبحر دارد!

وکیل متخصص ملک باید تمامی پرونده های ملکی را انجام داده باشد و تجربه کافی داشته باشد. تجربه هایی نظیر الزام به تنظیم سند رسمی، تصرف عدوانی، خلع ید، دعاوی موجر و مستاجر، سرقفلی، کلاهبرداری های ملکی، تنظیم قرارداد های پیش خرید و پیش فروش، تحویل بیع، جعل اسناد، هبه نامه، تغییر کاربری اراضی، دعاوی شهرداری و منابع طبیعی، دیوان عدالت و...

درواقع وکیل ملکی باید حداقل 200 پرونده ملکی را به سرانجام رسانده باشد تا بتوان به او وکیل ملکی گفت.

چگونه تشخیص دهیم که یک وکیل، متخصص ملک است؟ اگر ساکن استان تهران و البرز هستید، میتوانید برای دسترسی به وکیل ملکی متخصص به صفحه وکیل ملکی در کرج سایت پارس وکیل مراجعه کنید و از خدمات ویژه آن ها بهره مند شوید.

اما اگر ساکن دیگر استان ها هستید بایستی حتما با تحقیقات کامل از شخص وکیل، به او وکالت دهید زیرا موضوعات ملکی حساس هستند.

وکیل متخصص کیفری و جرایم کیست؟

وکیل متخصص کیفری کیست؟ وکیلی که به تمامی جرایم آشنایی کامل داشته باشد و ترجیحا فارغ التحصیل حقوق و جزا باشد، وکیل متخصص کیفری و جرایم است. وکیل کیفری باید حداقل 200 پرونده در زمینه جرایمی نظیر قتل، سرقت، مواد مخدر، کلاهبرداری، توهین و فحاشی، مزاحمت های تلفنی، روابط نامشروع، تجاوز به عنف، ورود به عنف، جرایم اینترنتی، جرایم پزشکی، حمل سلاح سرد و گرم، قاچاق کالا، رشوه، جرایم اقتصادی و... به سرانجام رسانده باشد.

وکالت کیفری بسیار حساس است زیرا اگر شما به وکیل کیفری متخصص احتیاج داشته باشید، کوچک ترین اشتباه هم میتواند بسیار گران تمام شود.

چگونه وکیل متخصص کیفری پیدا کنیم؟ چنانچه ساکن استان البرز و تهران هستید، میتوانید برای دسترسی به لیست وکیل متخصص کیفری به صفحه وکیل کیفری در کرج سایت پارس وکیل مراجعه کنید.

اما اگر ساکن دیگر استان های ایران هستید، با تحقیق و مراجعه به سایت های مرجع، از تخصص وکلا اطمینان حاصل کنید.

وکیل متخصص کیفری

وکیل متخصص خانواده کیست؟

وکیل متخصص خانواده وکیلی است که با تمامی قوانین و پرونده های خانواده آشنایی داشته باشد؛ پرونده هایی نظیر طلاق یک طرفه، طلاق توافقی، حضانت، حذف نام همسر، نفقه، نفی ولد، اثبات نسب، تغییر نام و سن، مهریه و اعسار آن و...

وکیل خانواده باید بالای 150 پرونده در این حوزه انجام داده باشد تا بتوان به او وکیل خانواده گفت. از خصوصیات وکیل خانواده میتوان به دانستن روانشناسی خانواده نیز اشاره کرد.

برای دسترسی به وکیل خانواده متخصص نیز میتوانید به سایت مرجع پارس وکیل مراجعه کنید.

وکیل متخصص ثبتی کیست؟

وکیل متخصص امور ثبتی برعکس دیگر وکلا که عمدتا فعالیتشان در مراجع قضایی است، حوزه کارش در ثبت اسناد، دیوان، ثبت احوال، جهاد و... است. از نمونه کار های وکیل ثبتی میتوان به پرونده های تغییر نام، اخذ مجوز آب و برق برای ملک، تغییر کاربری و... اشاره کرد که بعضا با دادگاه ها سر و کار ندارد.

وکلای ثبتی به طور معمول فقط پرونده های بدون حاشیه را انجام میدهند.

وکیل متخصص حقوق بین الملل کیست؟

وکیل متخصص امور بین الملل وکیلی است که فارغ التحصیل حقوق بین الملل باشد و با تمامی قوانین سایر کشور ها آشنایی داشته باشد. از نمونه پرونده های این حوزه میتوان به دعاوی ایرانیان خارج از کشور و همچنین تنظیم قراردادهای بین شرکت های داخلی و خارجی اشاره کرد.

برای آشنایی با لیست وکلای این حوزه نیز میتوانید به سایت مرجع پارس وکیل مراجعه کنید.

وکیل متخصص سیاسی کیست؟

اگر مشکل شما در حوزه سیاسی است، باید این را بدانید که تنها وکلایی که میتوانند به این قبیل پرونده ها ورود کنند ، وکلای تبصره ماده 48 هستند و سایر وکلا امکان ورود به این حوزه را ندارند. 

اگر ساکن تهران و البرز هستید میتوانید با مراجعه به سایت پارس وکیل و جستجوی صفحه وکیل سیاسی با وکلای این حوزه آشنا شوید.

وکیل متخصص جرایم اینترنتی کیست؟

در این بخش وکیل به تخصص ویژه در امور نرم افزار و آی تی احتیاج دارد و جالب است بدانید وکلای اندکی در این زمینه تخصص دارند.

استعلام وکیل

استعلام وکیل مهم تر از انتخاب وکیل

مهم تر از اینکه شما به دنبال تخصص یک وکیل باشید، استعلام اوست. برای این کار کافی است جمله زیر را در موتور جستجو وارد کنید و در نقطه چین نام شهرتان را وارد کنید.

جستجوی وکیل کانون ............ 

سپس بر روی لینک کلیک کرده و همانند تصویر بالا، نام و نام خانوادگی وکیل را وارد کنید.

در صفحه باز شده وکیل احراز میشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها