کد خبر: 643756
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۱۲:۴۴
| |

راهنمای خرید نهال بادام مخصوص مناطق گرمسیر و سردسیر

دلایل زیادی برای انتخاب نهال بادام به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن وجود دارد. یکی از دلایل اصلی این انتخاب، سازگاری نهال بادام با شرایط آب و هوایی مختلف است.

راهنمای خرید نهال بادام مخصوص مناطق گرمسیر و سردسیر
کد خبر: 643756
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۱۲:۴۴

این گیاه قادر است در مناطق آب و هوایی گرمسیری و سردسیری رشد کرده و شوری خاک و کمبود آب را تحمل کند. همچنین نهال بادام مقاومت بالایی در برابر آفات و بیماری ها دارد. علاوه بر آن، بادام یک محصول بازار پسند است و در صنایع غذایی برای تولید روغن، آجیل‌ و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ویژگی‌ و مزیت در کنار رشد سریع نهال بادام و زمان کوتاه باردهی، آن را به یک گزینه مطمئن و سودآور برای کشاورزان و سرمایه گذاران تبدیل کرده است. اما خرید نهال بادام از نهالستان، برای مناطق گرمسیر و سردسیر می‌ تواند یک موضوع مهم برای باغداران باشد. چه نهالی برای منطقه سردسیر و چه نهالی برای منطقه گرمسیر مناسب است؟ آیا می تواند در مدت زمان کم باردهی بالایی داشته و همچنین در مقابل آفات مقاوم باشد؟ در ادامه به معرفی بهترین نهال بادام برای این مناطق خواهیم پرداخت.

بهترین نهال بادام برای مناطق گرمسیر

در احداث باغ بادام در مناطق گرمسیر، چالش‌ هایی وجود دارد که برای دستیابی به بهره‌وری بالا باید آن‌ها را مدنظر قرار داد. یکی از این چالش ‌ها، گرمای هوا در تابستان است که می‌تواند بر رشد و عملکرد درختان بادام تأثیر بگذارد. برای مقابله با این چالش، بهتر است هنگام خرید نهال از نهالستان، ارقامی را انتخاب کنید که در برابر گرما مقاوم باشند و توانایی تحمل دماهای بالا را داشته باشند.

چالش دیگری که ممکن است برای کاشت درخت بادام در مناطق گرمسیر با آن مواجه شوید، کمبود آب است. در کنار استفاده از روش ‌های آبیاری مؤثر مانند آبیاری قطره‌ای، انتخاب و خرید نهال بادامی که مقاومت بالایی نسبت به کم ‌آبی دارد نیز بسیار حائز اهمیت است. نهال بادام گرمسیری که بهترین گزینه‌ برای کاشت در مناطق با آب و هوای گرمسیری است انواع مختلفی دارد. در ادامه به معرفی معروف ترین ارقام آن اشاره خواهیم کرد.

نهال بادام آذر خوشه‌ای

این نهال بادام با خصوصیات ویژه‌ای در مناطق گرمسیر شناخته شده است. آذر خوشه‌ای تحمل بالایی نسبت به دمای هوا دارد و می‌تواند با گرما به خوبی سازگاری داشته باشد. علاوه بر این، نهال بادام آذر خوشه‌ای معمولاً به آبیاری کمتری نسبت به سایر ارقام نیاز دارد. با انتخاب و خرید نهال بادام آذر خوشه‌ای، می‌توان در مناطق نسبتاً گرمسیری، باغ بادام موفقی با نیاز آبی کم ایجاد کرد.

نهال بادام فرانیس

نهال بادام فرانیس نیز از جمله انواع بادام گرمسیری است که برای کاشت در مناطق با آب و هوای نسبتاً گرم و خشک مناسب است. این نهال در مقابل کم آبی مقاوم است و در صورت نگهداری مناسب از سال دوم باردهی را شروع کرده و در هر هکتار دو تن بار می دهد.

نهال بادام کاغذی

نهال بادام کاغذی نیز یک رقم مقاوم است. با خرید نهال بادام کاغذی و کاشت آن در مناطقی با آب و هوای گرم و شرایط آبی سخت، می‌توانید باغ بادام موفقی را احداث کنید. عمر مفید این نوع درخت بادام بین 35 تا 40 سال است. این نهال از سال سوم شروع به باردهی می کند و در هر هکتار حدود 3 تن بار می دهد.

بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر

نکته مهم در خرید نهال بادام و کاشت آن در مناطق سردسیر، مقاومت سرمایی و دیرگل بودن نهال ها است تا بتوانند در شرایط سخت آب و هوایی این مناطق دوام بیاورند. نهال های مناسب مناطق سردسیری باید مقاومت بالایی در برابر سرمازدگی داشته باشند تا در زمستان یا اوایل بهار از بین نروند. همچنین باید در برابر آفات و بیماری‌ های مخصوص اقلیم سردسیر مقاوم باشند. لذا باید در زمان خرید نهال به این نکات توجه داشت تا کشت بادام در این مناطق موفقیت ‌آمیز باشد. اما چه نهال هایی چنین ویژگی هایی را دارند؟ در ادامه به برخی از نهال‌های مناسب برای مناطق سردسیر اشاره خواهیم کرد.

نهال بادام شکوفه

نهال بادام شکوفه جزء نهال‌های دیرگل بوده و برای پرورش در مناطق سردسیر مناسب است. مراحل رشد این نهال در فصل بهار و تابستان انجام شده و محصول دهی آن در مرداد ماه آغاز می‌شود. نهال بادام شکوفه دارای مقاومت بالا در برابر سرما و آفات و بیماری ها است. این نهال از سال سوم باردهی را شروع کرده و عمر مفید آن حدود 45 سال است.

نهال بادام مامایی

این نهال نیز یکی از انواع نهال های دیرگل بوده و برای مناطق سردسیر بسیار مناسب است. خرید نهال بادام مامایی از این نظر قابل توجه است که مقاومت بالایی در برابر سرما دارد و میزان محصول زیادی را در مدت زمان کم به ارمغان می‌آورد. همچنین، میوه‌های آن به راحتی از پوست سبز خود جدا شده و برداشت آن نسبتاً آسان است. عمر مفید این درخت حدود 40 سال است و در هر هکتار تقریبا 4 تن بار می دهد.

نهال بادام تونو

نهال بادام تونو نیز به عنوان یک نهال دیرگل شناخته می‌شود و مقاومت بسیار بالایی در برابر سرمازدگی دارد. بادام تونو بومی ایتالیا است و با داشتن پوست سنگی و مغز باکیفیت، از سال دوم یا سوم به بار می‌نشیند. عمر این درخت حدود 35 سال است و در هر هکتار تقریبا 5 تن باردهی دارد.

راهنمای انتخاب نهالستان برای خرید نهال بادم

مطمئناً یکی از دغدغه های اصلی هر کشاورز یا سرمایه گذاری که می خواهد در زمینه احداث باغ بادام سرمایه گذاری کند، خرید نهال اصیل و با کیفیت است. برای خرید نهال بادام حتما باید سراغ یک نهالستان معتبر و با سابقه رفت؛ زیرا کاشت نهال های نامرغوب می تواند زحمات، هزینه و زمان شما را تلف کند.

یکی از بزرگترین و معتبر ترین نهالستان های کشور که به صورت تخصصی در زمینه پرورش و فروش بهترین ارقام نهال بادام فعالیت دارد، نهالستان میاندوآب نهال است که با سال ها تجربه و با داشتن کاری مجرب و مشاوره رایگان به صورت شبانه روزی در خدمت مشتریان خود است.

تضمین اصالت نهال فروخته شده توسط این نهالستان و کیفیت بالا و اصول پرورشی صحیح و همچنین ارسال به سراسر کشور، سبب شده که باغداران بسیاری با اطمینان به تهیه نهال از این نهالستان اقدام کنند. از دیگر ویژگی‌های این نهالستان، خرید نهال با قیمت بسیار مناسب و به‌صرفه است. همچنین نهال‌های خریداری شده، همگی شناسنامه دار و دارای گواهی سلامت هستند.

شما می‌توانید برای خرید نهال بادام و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب نهال تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصان این نهالستان از مشاوره های پیش از انتخاب و خرید نهال گرفته تا راه اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

شماره تلفن: 09145530336 _ 09335310336 (دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت «میاندوآب نهال» در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به آدرس www.m2bnahal.ir  مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها