کد خبر: 657747
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۱ ۱۱:۰۸:۳۴
| |

راهنمای کامل سرویس چک‌این آنلاین و مزیت استفاده از این سرویس

در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی درباره نحوه دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین و مزایای استفاده از آن بیان کنیم.

راهنمای کامل سرویس چک‌این آنلاین و مزیت استفاده از این سرویس
کد خبر: 657747
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۱ ۱۱:۰۸:۳۴

یکی از مراحل مهم بعد از خرید بلیط هواپیما دریافت کارت پرواز است. درگذشته مسافران مجبور بودند برای دریافت کارت پرواز برای مدت زمان طولانی در صف بمانند. اما امروزه  می‌توانید مراحل دریافت کارت پرواز یا چک‌این را به‌صورت آنلاین انجام دهید. 

 نحوه دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین چگونه است؟

برای دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین در ابتدا لازم است که به سراغ خرید بلیط هواپیما بروید. بسته به ایرلاینی که بلیط پرواز آن را خریداری کرده‌اید، مراحل دریافت کارت پرواز متفاوت است. به‌طورکلی می‌توان مراحل زیر را برای دریافت کارت پرواز در نظر گرفت:

  1. از ۲۴ ساعت قبل از شروع پرواز به وب‌سایت رسمی آن ایرلاین مراجعه کنید.
  2. وارد صفحه پذیرش آنلاین شوید.
  3. اطلاعات پروازتان نظیر شماره بلیط، شماره رزرو و شماره‌ی پرواز را وارد کنید تا درنهایت کارت پرواز به‌صورت آنلاین برای شما صادر شود.

علاوه بر مراجعه به وب‌سایت، شما می­توانید از طریق باجه‌­های صدور کارت پرواز که در برخی از فرودگاه‌­های کشور وجود دارد،  کارت پرواز خود را دریافت کنید. مراحل دریافت کارت پرواز از طریق این باجه­‌ها به صورت زیر است:

1. بعد از خرید اینترنتی بلیط هواپیما یک کد به ایمیل شما ارسال می­شود.

2. بعد از ورود به فرودگاه به باجه های صدور کارت پرواز مراجعه کنید.

3.  این کد را در دستگاه وارد کنید و کارت خود را دریافت کنید.

نکته: حتی زمانی‌که کارت پرواز را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کنید، لازم است حداقل از یک ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشید تا مراحل تحویل بار و هم چنین بازرسی‌ها را طی کنید و به‌موقع وارد هواپیما شوید.

نکته مهم دیگری که لازم است به آن توجه کنید این است که تمام ایرلاین‌های داخلی امکان صدور کارت پرواز به‌صورت آنلاین را برای مسافران­شان مهیا نکرده‌اند و برای آن‌که بتوانید از چک­‌این آنلاین استفاده کنید، لازم است که هنگام خرید بلیط به نام ایرلاین­ مورد نظر توجه کنید. در ادامه ایرلاین هایی که کارت پرواز را به‌صورت آنلاین برای مسافرانشان صادر می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

کدام ایرلاین‌های داخلی کارت پرواز را به‌صورت آنلاین صادر می‌کنند؟

درصورتی‌که بلیط هواپیمای ایرلاین ایران‌ایر را خریداری کنید، می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های واسطه اقدام به دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین کنید. برای دریافت کارت پرواز هواپیمای ایران‌ایر لازم است که هزینه جداگانه‌ای را بپردازید. در این وب‌سایت‌های واسطه باید اطلاعات بلیت و مسافران را وارد کنید و کارت پروازتان را دریافت کنید. علاوه بر کارت پرواز امکان انتخاب صندلی از طریق این وب‌سایت‌ها وجود دارد.

همچنین مسافران پروازهای ایران‌ایر می­توانند از طریق باجه‌های مستقر در فرودگاه‌­های مهرآباد، اصفهان، مشهد و اهواز برای دریافت کارت پرواز اقدام کنند.

یکی دیگر از ایرلاین­هایی که با خرید بلیط هواپیمای آن می‌توانید کارت پرواز را به‌صورت آنلاین دریافت کنید، ایرلاین ماهان است. برای دریافت کارت پرواز در پروازهای داخلی و خارجی ماهان تنها کافی است که به وب‌سایت رسمی این شرکت بروید و گزینه پذیرش آنلاین را انتخاب کنید. با وارد کردن شماره بلیط و شماره‌ی پرواز، کارت پرواز برایتان صادر می‌شود.

مسافران پروازهای خارجی ماهان می­توانند از طریق باجه­‌های صدور کارت پرواز در فرودگاه­ امام نیز کارت پرواز خود را دریافت کنند.

هواپیمایی سپهران از دیگر ایرلاین‌های داخلی است که برای مسافران امکان دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین یا چک‌این آنلاین را فراهم کرده است. با مراجعه به وب‌سایت این شرکت هواپیمایی علاوه بر دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین می‌توانید درخواست ویلچر، اضافه بار و موارد دیگر را داشته باشید.

هواپیمای زاگرس نیز امکان چک‌این آنلاین را از طریق وب‌سایت خود فراهم کرده است. تنها کافی است که به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کنید و روی گزینه پذیرش آنلاین کلیک کنید تا بتوانید کارت خود را دریافت کنید.

 نکته: اگر قصد استفاده از ایرلاین قشم ایر را دارید، باید بدانید که این شرکت هواپیمایی امکان چک‌این آنلاین از طریق وب‌سایت خود را فراهم نکرده است و از طریق وب‌سایت‌های واسطه می‌توانید نسبت به دریافت کارت پروازهای این ایرلاین اقدام کنید.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما ایرلاین­‌هایی که تاکنون معرفی کردیم را دارید، می‌توانید به وب‌سایت رسمی بازار آنلاین خدمات سفر که با نام سفرمارکت شناخته می‌شود مراجعه کنید. آدرس این وب‌سایتsafarmarket.com  است.

چه فرودگاه‌هایی امکان چک‌این آنلاین را دارند؟

تا اینجای مقاله متوجه شدیم که تنها چند ایرلاین­ داخلی امکان دریافت کارت پرواز به صورت آنلاین را برای مسافرانشان فراهم کرده‌­اند. یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین باید به آن توجه داشته باشید، این است که تنها برخی از  فرودگاه‌های کشور امکان خدمات چک‌این آنلاین را برای مسافران فراهم کرده‌اند.

در ادامه نام فرودگاه‌هایی که از خدمات چک‌این آنلاین پشتیبانی می­کنند را مشاهده می‌کنید:

  • فرودگاه امام خمینی تهران
  • فرودگاه مهرآباد تهران
  • فرودگاه مشهد
  • فرودگاه شیراز
  • فرودگاه اصفهان
  • فرودگاه تبریز

از چه مدت زودتر می‌توان چک‌این آنلاین کرد؟

به طور کلی از حدود ۲۴ ساعت تا ۲ ساعت قبل از پرواز شما می‌توانید چک‌این آنلاین را انجام دهید. همچنین برای پروازهای خارجی که با ایرلاین‌های ترکیش ایرلاین، پگاسوس و امارات انجام می‌دهید حتی تا ۴ روز قبل از پرواز نیز، بنا به سیاست‌ها و قوانین آن شرکت هواپیمایی، می‌توانید نسبت به دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین اقدام کنید.

مزایای چک‌این آنلاین چیست؟

  • یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین، صرفه‌جویی در وقت شما است.
  • هنگام دریافت کارت پرواز به‌صورت آنلاین این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید صندلی خود در هواپیما را انتخاب کنید.
  • اگر برای پروازهای خارجی چک‌این را به‌صورت آنلاین انجام دهید، می‌توانید غذای مورد علاقه خود را نیز سفارش دهید.

  • در برخی از فرودگاه کشور مسافرانی که چک‌­این را به‌صورت آنلاین انجام داده باشند و چمدانشان دارای اضافه بار باشد، می‌توانند در کمترین زمان ممکن چمدان خود را به قسمت بار هواپیما تحویل دهند بدون آنکه در فرودگاه معطل شوند.

جمع‌بندی

دریافت کارت پرواز یکی از مراحل زمان‌بر در فرودگاه است. امروزه با مراجعه به وب‌سایت برخی از ایرلاین‌ها یا استفاده از وب‌سایت‌های واسطه امکان دریافت کارت پرواز یا چک‌­این آنلاین برای مسافران فراهم شده است. در این مقاله توضیح دادیم که شرکت هواپیمای ماهان، زاگرس و سپهران در وب‌سایت خود فرایند دریافت کارت پرواز را برای مسافران فراهم کرده‌اند.

همچنین مسافران ایرلاین‌های دیگری نظیر ایران‌ایر و قشم ایر نیز می‌توانند از طریق وب‌سایت‌های واسطه اقدام به دریافت کارت پرواز کنند. با استفاده از این روش، علاوه بر آن که در وقتتان صرفه‌جویی می‌شود، می‌توانید هزینه اضافه بار یا خدمات دیگر و همچنین انتخاب صندلی را به‌صورت آنلاین انجام دهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها