کد خبر: 618032
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۴۵:۲۷
| |

دومین خرید بزرگ تاریخ رئال مادرید بعد از امضای قرارداد

من فقط سعی می کنم جود باشم!

جود بلینگهام ستاره انگلیسی دورتموند به رئال مادرید و رفت و قرار است شماره زیزوی افسانه ای را برتن کند.

من فقط سعی می کنم جود باشم!
کد خبر: 618032
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۴۵:۲۷

طبق برداشت‌های اولیه، خرید 88.5 میلیون پوندی جدید رئال مادرید جذابیت و اعتماد به نفس لازم را دارد که در برنابئو تبدیل به یک موفقیت فوری شود.

به گزارش روزنامه اعتماد، مارک بلینگهام گریه نمی‌کند! صادقانه! این در مورد لحظه‌ای در حین حضور جود بلینگهام در رئال مادرید است. زمانی که او بلند شد و اولین سخنان کوتاه خود را به زبان اسپانیایی بیان کرد. زمانی که دوربین‌ها چهره پدرش را نشان دادند در حالی که در چشمانش یک خط بسیار باریک اشک به چشم می‌خورد. پسرش اما چندان در مورد این مساله مطمئن نبود. این جوان 19 ساله گفت: «نمی‌دانم. شاید فقط عرق بود، انصافا او اغلب گریه نمی‌کند. من باید آن صحنه را از نزدیک تماشا کنم و شاید در این مورد کمی با او شوخی شوخی کنم.»

اگر او دوباره آن صحنه را تماشا کند، می‌بیند که اولین عملکردش به عنوان بازیکن رئال مادرید بی‌عیب و نقص بود. تاثیر آن بر همه افراد حاضر در آنجا فوری بود و اگر پدرش گریه می‌کرد، دلیل موجهی داشت. این پسرش است که پیراهن شماره 5 را که زمانی زین‌الدین زیدان بر تن کرده بود در دست دارد و از آنچه مهم‌ترین روز زندگی خود می‌نامد، لذت می‌برد. بلینگهام گفت: «این برای خانواده‌ام بسیار مهم است، زیرا برای من بسیار مهم است.» دنیز و مارک نیز همه ‌چیز را دیده بودند، این اوج کار آنها و او بود. او فاش کرد که با هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی انگلیس که تلاش می‌کردند او را برای بازی در لیگ برتر متقاعد کنند، با گرت ساوتگیت، کارلو آنچلوتی و حتی برای مدت کوتاهی با زیدان صحبت‌هایی انجام داده است. اما در نهایت اکنون او یک مادریدی است. همه ‌چیز از 15 ماه پیش شروع شده بود. بلینگهام گفت: «من همیشه از علاقه تیم‌های انگلیسی آگاه بودم، بنابراین این کاملا طبیعی بود. اما وقتی پدر مرا نشاند و در مورد مادرید به من گفت، کمی غافلگیرکننده بود. دلم گرفت، قلبم نزدیک بود بایستد. این چیزی است که شما انتظار ندارید. اینکه بتوانید برای چنین تیمی بازی کنید. بنابراین وقتی واقعا خودش را نشان می‌دهد، احساس شگفت‌انگیزی است.» بلینگهام در پاسخ به این سوال که چه چیزی در روز اول او را بیشتر تحت تاثیر قرار داده بود، پاسخ داد: «اتاقی که من در آن قرارداد امضا کردم، تمام 14 جام [جام اروپا] آنجاست. آنها به شما خیره شده‌اند و شما نمی‌توانید منتظر بمانید تا یکی از آنها را بگیرید.»

او ادامه داد: «تیم‌های زیادی به شما علاقه‌مند هستند. من به پول فکر نمی‌کنم. هرگز چنین فکری نداشته‌ام و هرگز هم نخواهم کرد. من برای عشق خالص بازی می‌کنم. به احساسی که از باشگاه گرفتم علاقه دارم. تقریبا بلافاصله به آنها گفتم بله و می‌خواستم این اتفاق سریع بیفتد. این‌طور نیست که تیم‌های دیگر بد باشند، فقط رئال مادرید بهترین است. شما بزرگ می‌شوید، بازی‌ها را تماشا می‌کنید و این چیزی است که برای من جذابیت دارد. رئال تاریخچه بزرگی دارد و شما می‌خواهید بازیکنی باشید که به آن تاریخچه چیزی اضافه کند. زمانی که آنها چشم‌انداز تیم را مطرح کردند، من در آن حضور داشتم. مساله فقط در مورد این واقعیت نیست که این تیم رئال مادرید است، اگرچه همین کافی است، بلکه ایده‌هایی که آنها دارند، احترامی که به خانواده من داشتند هم مهم است. مو لای درز کارهای این باشگاه نمی‌رود. این خیلی هیجان‌انگیز است.»

البته این‌جور نیست که تصمیم ستاره انگلیسی بدون چالش باقی بماند. بلینگهام گفت: «در جام جهانی، با تیم ملی، کار سختی داشتیم. همه آنها از من می‌خواستند که به انگلیس برگردم و برای تیم آنها بازی کنم، اما من این ایده را دوست دارم که خارج از منطقه امن خودم باشم. شاید بازگشت به لیگ برتر راحت‌تر باشد، اما من نمی‌توانستم مادرید را رد کنم. گفتن لحظه دقیق گرفتن این تصمیم سخت است، اما وقتی به خانه‌ام آمدند، جلسه داشتم و صادقانه بگویم کار تمام شد. فینال [2022] و پیروزی آنها برابر لیورپول یک عامل بزرگ بود، اما چیزهای زیادی در تصمیم‌گیری وجود دارد.» آن روز در پاریس، بلینگهام با مردی که پیراهن او را خواهد پوشید صحبت کرده بود. در واقع، این کاملا درست نیست. پیراهنی که او قرار است بپوشد یعنی شماره 5 مادرید متعلق به خسوس والخو است. پس تقریبا اولین کاری که جود انجام داد، تشکر بود. یکی دیگر از حرکات کوچک بسیاری که او در اینجا به خوبی از عهده آن برآمد. بلینگهام گفت: «من با او تماس گرفتم تا ببینم آیا مشکلی ندارد و او در این مورد بسیار خوب بود. او گفت در قلبم من هنوز 22 ساله هستم و فقط پیراهنی را پوشیده‌ام که یک شماره پنج در پشت آن دیده می‌شود. در آینده خواهیم دید که چه شماره‌ای می‌پوشم.» سپس او فاش کرد: «در فینال یک سوال کوچک [از] زیدان پرسیده شد. من نمی‌خواستم آن را خیلی واضح بیان کنم. در همین حد بگویم که پوشیدن شماره او افتخار بزرگی است.»

از او پرسیده می‌شود آیا پوشیدن این شماره فشار بزرگی روی دوش او وارد نمی‌کند؟ اگر چنین چیزی هم باشد، نشان داده نشد. بلینگهام گفت: «می‌دانم که خواسته‌ها در بالاترین سطح هستند، اما فکر می‌کنم این یک مسوولیت درخشان است و من از آن استقبال خواهم کرد. وقتی در یک محیط حرفه‌ای با مردان بالغ بازی می‌کنید، یاد می‌گیرید که سریع‌تر بزرگ شوید. اشتیاق و گشاده‌رویی نیز وجود داشت، تمام این ماجراجویی نه به عنوان چیزی برای ترس، بلکه چیزی برای در آغوش گرفتن است.» بلینگهام در مورد اینکه چگونه می‌تواند «فرهنگ فوتبال متفاوت، سبک متفاوت» را به تیم ملی انگلیس بدهد، در حالی که هم‌تیمی‌هایش می‌توانند «تیم لیگ برتر» را برای تیم ملی به ارمغان بیاورند، حرف زد و اینکه ممکن است این مساله در سطح بین‌المللی نیز کمک کند. او با اعلام اینکه این برای ساوت‌گیت هم مناسب است، گفت: «اخیرا کمی با گرت صحبت کردم و او همیشه از من حمایت کرده است. امروز صبح به من پیام داد تا برایم آرزوی سلامتی کند.» من اندکی با آنچلوتی تماس داشته‌ام. او مربی شگفت‌انگیزی است: «رزومه‌اش، سوابق او، خود گویای کار است. این یک فرصت درخشان برای کار با یکی از بزرگ‌ترین مربیانی است که در تاریخ وجود داشته است و من واقعا مشتاقانه منتظر آن هستم. من یک هافبک هستم که می‌توانم هر کاری را انجام دهم، هر کاری که سرمربی بخواهد. من این کار را بدون سر و صدا انجام خواهم داد، هر چیزی که واقعا به تیم کمک کند و کار با [لوکا] مودریچ و [تونی] کروس به دلیل دانش آنها از بازی، تجربه و نحوه بازی آنها بسیار ارزشمند است. من سعی خواهم کرد همه‌ چیزهایی که آنها دارند را بدزدم. آنها احتمالا در هفته اول از من ناراحت خواهند شد.» او به ‌طور منظم در مورد هری کین و کیلیان امباپه مورد سوال قرار گرفت. او گفت: «به من ربطی ندارد.» او این جمله را در حالی به زبان آورد که از مهاجم انگلیسی به عنوان «بازیکنی در سطح جهانی، کاپیتان من در تیم ملی» یاد کرد: «من او را به عنوان یک بازیکن و یک شخص دوست دارم.» و در پاسخ به این سوال اجتناب‌ناپذیر در مورد تمایل به بازی با مرد فرانسوی به گفتن یک جمله ساده اکتفا کرد: «چه کسی این را دوست ندارد؟» او گفت که حتی مبلغ دقیقی که برای خرید او هزینه شده است را نمی‌داند و خیلی اهمیتی هم نمی‌دهد: «من یک فوتبالیست هستم، نه وکیل یا حسابدار و این وظیفه من است که فوتبالم را به زمین ببرم.» در مورد شماره 5، او اصرار داشت: «این پیراهن [مادرید] به خودی خود مسوولیت زیادی به دنبال دارد. شاید از نظر شما بچه‌ها من خودم را در موقعیت ناخوشایندی قرار داده‌ام، اما برای من این فقط یک ادای احترام است.» پسر مارک و دنیس بلینگهام در نهایت گفت: «من فقط سعی می‌کنم جود باشم.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها