کد خبر: 619021
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ۰۱:۳۳:۰۱
| |

جزییات جدید از پاداش جنجالی ماشین‌های میلیاردی!

وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال باید شفاف سازی کنند که چه افرادی از پاداش واردات خودرو استفاده کرده‌اند.

جزییات جدید از پاداش جنجالی ماشین‌های میلیاردی!
کد خبر: 619021
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ۰۱:۳۳:۰۱

درحالی در روزهای اخیر پاداش ورود خودرو بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران حاشیه ساز شده که هنوز وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در این زمینه شفاف‌سازی نکرده‌اند چه افرادی این مجوز را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ورزش دات آنلاین، موضوع اجازه ورود خودروهای لوکس به دوران ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال برمی گردد که پس از صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و پس از بازی با عراق در تهران، محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، محسن منصوری استاندار وقت تهران، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به همراه سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در رختکن تیم حضور یافتند و دقایقی با بازیکنان گفتگو کردند.

طبق خبرهای دریافتی در حاشیه این صحبت‌ها، بازیکنان خواستار دریافت مجوز واردات خودرو شدند، اما مخبر در ابتدا مخالفت کرد و سپس چند بازیکن باتجربه تیم ملی که سابقه حضور در جام جهانی‌های گذشته را داشتند با او صحبت کردند و این نکته مطرح شد این پاداش‌ها در گذشته و در دولت‌های قبل هم وجود داشته و با طرح این پرسش که چرا دولت کنونی این پاداش‌ها را به بازیکنان تیم ملی نمی‌دهد، موضوع را پی گرفتند. در واقع بازیکنان تاکید داشتند که در ادوار گذشته و از زمان علی کفاشیان همه روسای فدراسیون‌ها و بازیکنان و ارکان فدراسیون چنین پاداش‌هایی دریافت کرده‌اند. 

پس از این گفتگو، معاون اول رییس جمهور قول داد این موضوع را پیگری کند تا پاداش‌ها به اعضای تیم و افرادی که در صعود به جام جهانی مثل مدیران فدراسیون فوتبال و تیم ملی نقش داشتند، اهدا شود. ناگفته نماند که در دوره‌های قبلی جام جهانی و پس از صعود به این رقابت‌ها نیز پاداش ورود خودرو به این افراد تخصیص داده می‌شد.

این درحالی است که مدیران وقت فدراسیون فوتبال، از شهاب الدین عزیزی خادم تا دیگر مدیران وقت فدراسیون و تیم ملی این پاداش را دریافت نکردند! شهاب‌الدین عزیزی خادم چندین بار در مصاحبه‌های خود تاکید کرد که نه پاداش حواله خودرو دریافت کرده نه پاداش صعود به جام جهانی را. اما طبق اطلاعات دریافت شده دیگر ارکان فدراسیون وقت که در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش داشتند حواله واردات خودرو دریافت نکردند! 

البته وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به ویژه در دوران سرپرستی میرشاد ماجدی باید در این زمینه شفاف سازی کنند که این پاداش‌ها به چه کسانی داده شده و از طریق سازمان‌های بازرسی و مراجع ذی‌صیلاح نیز این موضوع پیگیری شود.

نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که پاداش ورود خودروهای لوکس با قیمت‌های میلیاردی درحالی اهدا شده که وضعیت اقتصادی عموم مردم در وضعیت خوبی نیست و تیم ملی نیز در قطر نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد: دریافت ۶ گل از انگلیس و شکست در بازی حیثیتی مقابل آمریکا!

خبر دیگر اینکه اعضای تیم شامل بازیکنان، مربیان، سرپرست، تیم رسانه و… در قطر حدود ۳۰ هزار دلار پاداش، پول تو جیبی و… دریافت کردند که ۲۰ هزار دلار آن مربوط به پیروزی تیم ملی مقابل ولز بود و مابقی آن پول تو جیبی روزهای اقامت در قطر بود که به اعضای تیم پرداخت شده است. همچنین مدتی پیش خبر دریافت پاداش ۲۰ هزار دلاری توسط اعضای هیئت رئیسه رسانه‌ای شد. همان هیئت رئیسه‌ای که عزیزی خادم را به ریخت و پاش مالی متهم کرده بود و بعدها مشخص شد این اتهامات بی‌اساس است. 

البته که در تمامی دوره‌ها و مسابقات این امر وجود داشته که موضوعی طبیعی محسوب می‌شود اما با وجود اینکه ۴۸ ساعت از انتشار اخبار پاداش خودروها گذشته، اما هنوز وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در این زمینه شفاف سازی نکرده‌اند. شفاف‌سازی مهمی که باید صورت بگیرد این است که کدام تیم یعنی کدام نفرات پاداش حواله خودرو دریافت کرده‌اند. مجموعه‌ای که ایران را به جام جهانی رساند شامل ارکان فدراسیون و بازیکنان و سرمربی وقت یا نفراتی که در جام جهانی حاضر شدند؟ البته اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی بعد از صعود ایران به جام جهانی پاداش خود را به صورت کامل دریافت کرد اما به جز عزیزی خادم که مشخص شده پاداش حواله خودرو نگرفته، معلوم نیست برخی از ارکان فدراسیون نظیر سرپرست و مدیر رسانه‌ای وقت و برخی بازیکنان که آن زمان ملی‌پوش بودند اما بعدا توسط کی‌روش برای حضور در قطر به تیم ملی دعوت نشدند در چه شرایطی نسبت به این موضوع قرار دارند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها