کد خبر: 625128
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۵۰:۴۰
| |

AFC و فیفا ارزش حق پخش لیگ ایران را مشخص کرد: 450 میلیون یورو!

مدیرعامل نساجی می گوید که مسئولین باید کمک کنند تا تیم های ایرانی برابر رقبایی که امثال رونالدو را در اختیار دارند، قد علم کنند.

 AFC و فیفا ارزش حق پخش لیگ ایران را مشخص کرد: 450 میلیون یورو!
کد خبر: 625128
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۵۰:۴۰

صادق درودگر، مدیرعامل باشگاه نساجی در سمینار سالانه مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک و فوتبال بانوان کشور درمورد موضوع حق پخش تلویزیونی گفت: صدا و سیما محدودیت دارد برای اینکه حق پخش باشگاه ‌ها را بدهد و متأسفانه اگر این موضوع پخش حل نشود باشگاه‌ها قرارداد آن را نداشته باشند، به صورت کلی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم خواهند شد و لیگ ایران دیگر حرفه ‌ای نخواهد بود.

به گزارش ورزش سه، او اظهار داشت: کمیسیون تلفیق مجلس نیز اکنون درحال نوشتن بودجه هفتم است. قطعاً دوستان باید محبت کنند و با توجه به مطالبات مردم در حوزه فوتبال و خدماتی که فوتبال به کشور ارائه می ‌کند، بودجه‌ای پیش ‌بینی کنند که به صداوسیما داده شود تا حق پخش باشگاه‌ها پرداخت شود.

درودگر اظهار داشت: به طور کلی، الآن فوتبال ما ورشکسته است، چون هیچ باشگاهی درآمد ثابتی از فوتبال ندارد و همه بودجه ‌ها اسپانسری است و یا اینکه شرکت های دولتی و نیمه دولتی این کار را انجام می دهند و این موضوع در آینده فوتبال ما را از حضور در میدان‌های بین ‌المللی محروم خواهد کرد.

وی گفت: درخواست من از مجلس شورای اسلامی و شخص آقای قالیباف این است که در این زمینه اقدام عاجل کنند. باشگاه‌های ما هم قرار شد غیر از این صورتجلسه، نامه‌ های دیگری را هم برای مجلس شورای اسلامی و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارسال کنند. این هشدار را می ‌دهم که برای باشگاه‌ های ما خطر وجود دارد و امیدوارم ترتیب اثر داده شود.

مدیرعامل نساجی در مورد اینکه چقدر امیدوار است مجلس این مشکل را حل کند، گفت: مقداری از آن به خود باشگاه ها، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بستگی دارد و بیشتر از آن به وزارت ورزش و جوانان مربوط است که باید طرح و برنامه بدهند. فکر می‌ کنم که این موضوع بسیار مهم است و وزیر ورزش هم باید در این خصوص ما را حمایت کند تا بتوانیم در آوردگاه آسیا که النصر، رونالدو را جذب می کند، بتوانیم قد علم کنیم. زمانی تیم دوم ایران در آسیا قهرمان می ‌شد، اما حالا همه باشگاه های ما به خطر افتاده است. استقلال و پاس در چه سال‌هایی قهرمان آسیا شدند و دیگر ندیدیم. باید به آن روزها بازگردیم.

وی افزود: اگر بیش از 40 سال است که تیم المپیک ما نمی تواند راهی المپیک شود، به این دلیل است که فوتبال ما مریض است و بیماری اقتصادی، برنامه ‌ریزی، ساختار و زیرساخت دارد و باید آنها را درمان کنیم. امروز مجلس شورای اسلامی باید حق فوتبال را به آن برگرداند.

درودگر در مورد اینکه آیا رقمی برای دریافت حق پخش برآورد شده است یا خیر، پاسخ داد: ما مبلغی را در خصوص حق پخش پیش‌بینی نکرده‌ایم، AFC و فیفا این موضوع را بررسی کرده‌اند و آن زمان اعلام کرده‌اند که حدود 450 میلیون یورو ارزش لیگ ما برای حق پخش است. حالا ما 450 میلیون یورو را نخواستیم و چیزی که برای کشور امکان ‌پذیر بوده و منطقی است را که بتواند به باشگاه ها کمک کند، پرداخت کنند.

وی در پایان گفت: ما از دوستان درخواست کردیم تا به همراه نمایندگان مجلس شهرهایشان برنامه ریزی کنند تا یک جلسه مشترک با کمیسیون تلفیق داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها