کد خبر: 641965
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ ۰۴:۵۵:۱۲
| |

آیا زمان مقابله با مافیای ورزش رسیده؟

بعد از اشاره رهبری به مساله مافیای ورزش انتظار می رود نهادهای نظارتی به طور جدی به این مساله ورود کنند.

آیا زمان مقابله با مافیای ورزش رسیده؟
کد خبر: 641965
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۳ ۰۴:۵۵:۱۲

بحث مافیای ورزشی روز چهارشنبه در صحبت‌های رهبر انقلاب مورد اشاره قرار گرفت.

به گزارش روزنامه اعتماد، این نشان می‌دهد مساله مافیای ورزشی تا چه حد اهمیت دارد و آنچه رسانه‌ها و دلسوزان ورزش در سال‌های گذشته بارها و بارها موردانتقاد قرار دادند بیراه و آن‌طور که برخی مسوولان می‌گویند صرفا سیاه‌نمایی و سهم‌خواهی نبوده است. اتفاقا آنهایی که همیشه از وجود این مافیای ورزشی سود می‌برند همان‌هایی هستند که هر بار با کلمه مافیا روبه‌رو می‌شوند پشت نام ایران و نظام سنگر می‌گیرند و می‌گویند سیاه‌نمایی نکنید!

حال که احتمالا دیگر کسی نمی‌تواند مدعی شود ما چیزی به نام مافیای ورزش نداریم و صرفا یک‌سری تفاوت سلیقه‌ها در اداره امور است، می‌توان از این مرحله عبور کرد و رفت سر وقت مصادیق آن. البته اگر گوش شنوا و عزم راسخی برای مبارزه با این اژدهای چند سر وجود داشته باشد. 

گرچه نگاهی حتی گذرا به مطبوعات در چند سال گذشته به صورت مشخص دست مافیای ورزش را  رو می‌کند یا دست‌کم سرنخ‌هایی برای پیگیری دراختیار تصمیم‌گیرندگان قرار می‌دهد بازهم می‌توان به صورت اجمالی نکاتی را برای شناسایی این افراد برشمرد. 

برای پیدا کردن مافیای ورزش نیاز به اقدامات خیلی بزرگ نیست. اول از همه کافی است آنهایی که پیگیر ماجرا هستند نگاه کنند ببینند کدام گروه‌ها و افراد به صورت دسته جمعی از این ورزش به آن ورزش می‌روند. کدام گروه‌ها سال‌هاست در راس یک فدراسیون حضور دارند و حتی اگر زمانی به دلایل مختلف کنار می‌روند دوباره به هر زحمتی که شده خودشان را برمی‌گردانند. کافی است سری به انتخابات‌های رشته‌های ورزشی بزنند و ببینند چطور ردصلاحیت‌ها یا سوءاستفاده از قوانین راه را برای موفقیت عده‌ای خاص باز می‌کند. برای پیدا کردن مافیای ورزش کافی است مشخص شود کجا پول زیاد جابه‌جا می‌شود و چرا بخش عمده‌ای از این پول به جیب کسانی می‌رود که دست‌اندرکار نیستند. نهادهای نظارتی اگر ببینند چه اشخاصی کنار ورزشکاران از مزایای مشخص شده برای قهرمان‌ها استفاده می‌کنند، پاداش‌ می‌گیرند و به دور دنیا سفر می‌کنند به راحتی مافیا را شناسایی می‌کنند. 

مافیاهای ورزشی همان‌هایی هستند که با نهادهای مختلف قدرت و ثروت در ارتباط هستند و می‌توانند روسای فدراسیون‌ها، مربیان و ورزشکاران را جابه‌جا کنند، آدم‌های موفق را کنار بگذارند و مهره‌های خودشان را تحمیل کنند. همان‌هایی که خلاف می‌کنند اما هستند و انگار هیچ کس نمی‌تواند آنها را کنار بگذارد. افرادی که باعث می‌شوند هزاران هزار استعداد ناب در این کشور سرخورده شوند و افرادی معمولی و بعضا بی‌استعداد به رده‌های بالا برسند. چه در حوزه مدیریت ورزش و چه در حوزه ورزشکاران و مربیان. همان‌هایی که به همه فهماندند اگر با ما باشید پیشرفت می‌کنید و اگر با ما نباشید یا علیه ما اقدامی کنید حذف‌تان می‌کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها