کد خبر: 643788
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ۰۵:۲۰:۴۹
| |

فاجعه در لیگ قهرمانان مقابل نمایندگان عربستان

تضعیف فوتبال ایران روز به روز شدت بیشتری می‌گیرد.

فاجعه در لیگ قهرمانان مقابل نمایندگان عربستان
کد خبر: 643788
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۸ ۰۵:۲۰:۴۹

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در غرب قاره به پایان رسید و سپاهان ایران، الفیحا عربستان، النصر عربستان، الاتحاد عربستان، الهلال عربستان، العین امارات، نوفباخور ازبکستان و نسف قارشی ازبکستان، به عنوان نمایندگان این منطقه راهی دور حذفی مسابقات شدند. نکته نگران‌کننده این موضوع، پراکندگی محدود تیم‌های صعودکننده است که ۷۵ درصد واجدان شرایط برای حضور در مرحله یک هشتم نهایی، از دو کشور عربستان سعودی و ازبکستان هستند.

به گزارش طرفداری، عربستان طی سال اخیر میلادی، سرمایه‌گذاری بسیار عظیمی در زمینه فوتبال باشگاهی انجام داده و حالا خیلی زود ثمره آن را می‌بیند. تمام ۴ نماینده کشور عربستان جواز حضور در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده‌ و این درحالی است که از ۴ نماینده ایران، تراکتور در دور پلی‌آف و نساجی و پرسپولیس در مرحله گروهی از مسابقات حذف شدند.

در سمت دیگر، باید به فوتبال ازبکستان اشاره کرد. تیم ملی ازبکستان در مقدماتی جام جهانی، شاگردان امیر قلعه‌نویی را به شدت غافلگیر کرد و حتی شانس خوبی برای پیروزی مقابل تیم ملی کشورمان داشت؛ آن‌ها حالا با عملکردی موفق باشگاهی، آینده روشن خود در فوتبال آسیا را به رخ همه کشیدند.

هر سه نماینده ایران در مرحله مقدماتی با تیم‌هایی از عربستان سعودی هم‌گروه بودند که در تقابل‌های رودررو، آمارهای عجیبی به ثبت رسید. نساجی هر دو بازی خود مقابل الهلال را باخت، سپاهان هم نتیجه بهتری برابر الاتحاد نگرفت و تنها پرسپولیس توانست در دیدار برگشت مقابل النصر، موفق به کسب یک امتیاز شود. با احتساب نتیجه انضباطی دیدار رفت سپاهان و الاتحاد، نمایندگان کشورمان مقابل عربستان، ۱۲ بار دروازه خود را باز شده دیدند و تنها دو بار موفق به گلزنی شدند؛ دو گلی که هر دو در خاک عربستان و توسط رامین رضاییان برای سپاهان و محمود قائدرحمتی برای نساجی به ثمر رسید.

آمار ترسناک ثبت شده از سوی تیم‌های ایرانی مقابل عربستان، اختلاف سطح شدید دو کشور در این زمینه را به شکل ملموسی به رخ می‌کشد. اختلافی که جبران شدن آن، با فرم فعلی مدیریتی حاکم بر فوتبال ما، تقریبا غیرممکن است.

از شواهد و قرائن پیداست که فوتبال ایران با شیب نسبتا تندی در حال سقوط و کنار رفتن از جمع قدرت‌های این ورزش در منطقه غرب آسیاست و آینده‌ای که هیچ‌کدام از مجهول‌های معادلات فوتبال قاره در آن با فوتبال ایران حل نشود، اصلا دور نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها