کد خبر: 649885
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ۰۹:۱۰:۰۸
| |

مهاجم پیشین پرسپولیس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بعد از یحیی که استعفا داده شد درویش هم باید می رفت/ با اسم برانکو هواداران را سرگرم کردند!/ از اول هم انتخابشان اوسمار بود

سهراب انتظاری می‌گوید مشکل اصلی بازی مدیران پرسپولیس با احساسات هواداران است.

بعد از یحیی که استعفا داده شد درویش هم باید می رفت/ با اسم برانکو هواداران را سرگرم کردند!/ از اول هم انتخابشان اوسمار بود
کد خبر: 649885
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۹ ۰۹:۱۰:۰۸

پس از حدود یک ماه انتظار هواداران پرسپولیس سرانجام دستیار یحیی گل‌محمدی به عنوان جانشین او و سرمربی این تیم انتخاب شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، مدیران پرسپولیس در این مدت مذاکراتی با چند گزینه داشتند که هیچ‌کدام به سرانجام مثبتی نرسید، اما انتخاب اوسمار ویرا با انتقادات گسترده هواداران پرسپولیس در فضای مجازی همراه بود، چرا که این مربی برزیلی در تیم‌هایی که به عنوان سرمربی ایفای نقش کرده تجربه موفقی نداشته است. ضمن اینکه مدیران پرسپولیس در روزهای ابتدایی جدایی یحیی حرف از جذب یک سرمربی بزرگ خارجی می‌زدند، اما اوسمار به هیچ‌وجه در حد و اندازه‌های یک سرمربی درجه دو هم نیست!

انتخاب سرمربی جدید پرسپولیس و وضعیت این روزهای این تیم بهانه‌ای شد تا با سهراب انتظاری یکی از پیشکسوتان این باشگاه گفت‌وگویی ترتیب دهیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.

 

اوسمار سرمربی پرسپولیس شد. نظر شما درباره این انتخاب چیست؟

از قبل مشخص بود که هیات‌مدیره و درویش با اصحاب رسانه و هوادار بازی می‌کنند! اسم چندین نفر مثل برانکو را بردند که در حال مذاکره هستند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

خب فکر می‌کنم از قبل برنامه‌ریزی شده بود. از برانکو و بقیه نام بردند تا هواداران را سرگرم کنند و بگویند ما داریم با آنها مذاکره می‌کنیم، اما همه اینها بازی بود. اوسمار قبلا انتخاب شده بود، اما دیروز به‌طور رسمی از او نام بردند.

با انتخاب اوسمار مخالف هستید؟

صورت مساله ایراد داشت. چرا با هواداران بازی کردند؟ مدیر باشگاه می‌گوید پول ندارم بعددر مذاکره از مربی بزرگ می‌گوید؟ همان اول می‌گفتید اوسمار سرمربی پرسپولیس در نیم فصل دوم است چرا این همه اسم بزرگ را مطرح کردید؟

اکثرا هواداران موافق حضور برانکو بودند. نظر شما چی بود؟

برانکو شناخت خوبی از فوتبال ما و پرسپولیس داشت و به نظر من هم برانکو خوب بود، اما می‌دانید چرا نیامد؟

چرا؟

چون انتظار هواداران پرسپولیس را می‌داند. اما بعد از گذشت ۴ سال هنوز مالیات او را پرداخت نکرده بودند! اگر به خوبی او را بدرقه می‌کردند و می‌گفتند مالیاتت را پرداخت کردیم، طبیعی بود که این مربی حرفه‌ای و با تجربه را می‌توانستند، جذب کنند. در ضمن در این شرایط اقتصادی هم باشگاه که پول ندارد، نمی‌توانست کار کند.

 

مربی خارجی دیگری نمی‌توانست هواداران را راضی کند؟

هرکی می‌آمد شناختی از فوتبال ما نداشت و هوادار همین فصل هم انتظار قهرمانی دارد. حالا که اوسمار آمده یک گزینه ایرانی خوب در کنارش باشد. البته افشین پیروانی کنارش هست، اما یکی دیگر هم باشد و نکته دیگر اینکه چرا زودتر کار را شروع نکردند؟ وقت را هدر دادند و بازیکنی هم به آن صورت جذب نکردند و به نظرم پرسپولیس عقب ماند. یحیی که رفت با این وضعیت دو، سه روز بعدش اوسمار را انتخاب می‌کردند.

هواداران در فضای مجازی استقبال خوبی از اوسمار نداشتند.

طبیعی بود و حق هم دارند. اوسمار نزدیک ۲ سال کنار یحیی بود و زحمت کشیده و توانایی او را زیر سوال نمی‌برم. هوادار می‌گوید اگر قرار بود نتیجه بگیرد کنار یحیی بود و نتیجه می‌گرفت. حق با هواداران است. من می‌گویم چرا با اسم‌ها بازی کردند؟ رفتند قطر با برانکو عکس گرفتند بعد توپ را انداختند زمین او و گفتند ما رفتیم دنبال خواسته هواداران اما برانکو نیامد در صورتی که این‌طور نیست وگرنه همان ابتدا مدیر باشگاه با دست پر سراغش می‌رفت. پول نداشتند اما دنبال مربی اسم‌دار می‌گشتند که خیلی هم عجیب بود.

چه کاری می‌شود انجام داد تا این فشارها را از بین برد؟ چون فشارها روی سکوها می‌تواند به تیم آسیب برساند.

ما که از داخل باشگاه هیچ اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم آنجا چه خبر است. یک روز بازیکن برای مربی استوری می‌گذارد و یک روز هم خبر می‌آید اعضای هیات‌مدیره یکی پس از دیگری استعفا می‌دهند. معلوم نیست چی به چی است. اما یحیی که استعفا داد یا استعفا داده شد بهتر بود مدیرعامل هم همان زمان استعفا می‌داد. مدیریت اصلا با هوادار روراست نیست.‌ این هواداران هیچ چشمداشتی ندارند جز اینکه در سرما و گرما کنار تیمش است و انتظار دارند تیم‌شان موفق شود. در این وضعیت فقط اوسمار باید با نتایج خوب شرایط را تغییر دهد، اما با یک بازی بد و یک باخت شرایط استادیوم به هم می‌ریزد و آن وقت درویش که خودش را زرنگ می‌داند باید استعفا دهد!

صحبت پایانی؟

امیدوارم اتفاقات خوبی برای پرسپولیس رخ دهد و این مسائل زیبنده نام بزرگ پرسپولیس نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها