کد خبر: 621977
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۱۷:۳۱:۲۳
| |

روش های گسترش کسب و کار کوچک شما

این روزها کسب و کارهای کوچک با مشکلات بسیاری رو به رو هستند و تنها برخی از آن ها میتوانند موفقیت در بازار را تجربه کنند.

روش های گسترش کسب و کار کوچک شما
کد خبر: 621977
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۱۷:۳۱:۲۳

مشکلات موجود،  ادامه  کسب و کار را کمی چالش برانگیز کرده است و به همین علت امروزه  افراد کمی تمایل به شروع کسب و کارهای جدید دارند و کسانی هم که مدیر کسب و کار هستند، نمی دانند برای توسعه آن چه باید بکنند. از طرفی هزینه های تبلیغات بیزینس نیز بسیار افزایش یافته است و ممکن است هر کسی نتواند از عهده این مخارج بربیاید و در نهایت نیز ضررهای زیادی را متحمل شود ، سرمایه گذاری را در نقطه اشتباهی معطوف کند.

کسب و کارهای کوچک،  بیشتر در بازارهای محلی فعالیت دارند و همین امر موجب میشود تا نتوانند به پیشرفت های زیادی دست پیدا کنند و در نهایت نیز به زودی فراموش میشوند. یکی از بهترین راهکارهای شروع یا گسترش کسب و کار کوچک شما و رهایی از این گونه مشکلات بهره گیری از فضای اینترنت است.

نشانه هایی که میگویند کسب و کار شما نیاز به رشد دارد

رقبای شما در حال افزایش اند

افزایش تعداد رقبا در بازار شما نشانه ی بدی است که باید آن را جدی بگیرید. رقیب بیشتر به معناس سهم بازار کمتر برای شماست. از همین رو اجازه سبقت را به آن ها نباید بدهید و همیشه یک قدم جلو تر باشید.

درآمد و سود شما ثابت و یکنواخت شده

در برخی شرایط سود یک کسب و کار به مرور کاهش پیدا میکند و این مورد نشان دهنده این است که این کسب و کار به تغییر نیاز دارد. اما به خاطر داشته باشید که ثابت ماندن سود شما نشانه ی خوبی نیست. با توجه به افزایش هر روزه ی رقبا، یکسان ماندن سود به معنای عقب افتادن است.

مشتری هایتان درخواست بیشتری دارند

ممکن است کارهایی که در گذشته انجام میدادید و باعث رشد کارتان میشدند این روزها دیگر اثر نداشته باشند. در این مواقع باید به فکر ایده های جدید برای رشد کسب و کارتان باشید.

از دست دادن مشتریان

مشتریان تضمین پیشرفت،  رشد کار و افزایش درآمد شما هستند. از دست دادن آن ها به مفهوم پایان کسب و کار شماست و با توجه به فراگیری اینترنت شما نیاز دارید که به روش های مختلف زندگی آن ها را راحت کنید و خدماتی که وفاداری آن ها به شما را افزایش دهد به روز رسانی کنید.

دیدن این نشانه ها در بیزنس شما به یک معنی است، زمان رشد رسیده!

حالا بزرگترین سوال این است که از کجا شروع کنیم و سرمایه گسترش کسب و کار را در کدام قسمت معطوف کنیم؟

مهمترین قدم برای توسعه بیزنس شما: حضور گسترده در فضای آنلاین

حتی اگر کسب و کار شما آنلاین نیستیا خدماتتان هم قابلیت ارائه آنلاین را ندارند، داشتن هویت آنلاین ضروری است. زیرا که شما با حضور در دنیای مجازی و معرفی خود می توانید اعتماد طیف گسترده تری از افراد را جلب کنید. در صورتی هم که کسب و کار آنلاین دارید باید بدانید که در این فضا همیشه جای رشد و بیشتر دیده شدن وجود دارد.

برای داشتن هویت آنلاین چه کار کنید؟

برای قدم گذاشتن در فضای اینترنت و هویت آنلاین بخشیدن به کسب و کارتان، اولین قدم طراحی سایت است. طراحی سایت حکم یک فروشگاه یا محل کسب و کار را برای شما دارد که توسط آن میتوانید به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل نیز به کسب درآمد بپردازید.

با طراحی سایت میتوانید بوی کهنگی و شکست را از کسب و کارتان دور کنید و رنگ و بوی تازه ای به آن ببخشید. میتوانید هر روز بیشتر به موفقیت نزدیک شده و درآمد خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

پس از طراحی یک وب سایت، سئو کردن آن میتواند پیشرفت و تحول چشم گیری در کسب و کار شما ایجاد کند. در بخش بعدی مطلب به بررسی دلایل این موضوع میپردازیم.

سئو سایت چه کمکی به کسب و کار ما میکند؟

افزایش مشتری و فروش

زمانی که با سئو کردن جایگاه بالایی در گوگل پیدا کنید مشتری های شما افزایش پیدا میکنند و افزایش مشتری ها در نهایت باعث زیاد شدن درآمد شما خواهد شد.  بالا بودن رتبه شما در گوگل بازدید کننده های سایت را افزایش میدهد و میتواند آن ها را به مشتریان دائمی شما تبدیل کند.

کسب درآمد بدون محدودیت زمانی

با طراحی سایت و سئو شما برای کسب درآمد از نظر زمانی با هیچ محدودیتی مواجه نخواهید شد و میتوانید به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل نیز درآمد زیادی را کسب نمایید.

عدم محدود بودن به یک مکان جغرافیایی

بهینه سازی سایت و قرار گیری آن در نتایج  بالای گوگل به این معنی است که شما دیگر از یک محدوده مکانی مشخص برای کسب درآمد خارج شده اید و میتوانید مشتریان زیادی از نقاط مختلف داشته باشید.

رقابت با رقبا

زمانی که شما سایتتان را سئو میکنید یک قدم از کسب و کارهای سنتی جلوتر هستید و میتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

بدون نیاز به صرف هزینه های بالا

بهینه سازی یک سایت باعث میشود تا شما بدون نیاز به اجاره یک مغازه و صرف هزینه های زیاد برای راه اندازی آن، با هزینه های بسیار کمتر به کسب درآمد در فضای مجازی بپردازید.

تبلیغات بهتر است یا سئو ؟

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که تبلیغات بهتر است یا سئو؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که سئو کردن گزینه بهتری نسبت به تبلیغات محسوب میشود.

قیمت سئو بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه های تبلیغات است. ممکن است شما برای یک تبلیغ ساده در پیج اینستاگرام توسط یک شخص مجبور شوید مبالغ زیادی را پرداخت کنید. اگر از بعد مالی نیز مشکل نداشته باشید ممکن است پس از صرف این هزینه ها بازدهی لازم را نداشته باشید و پولتان به هدر برود.

با هزینه هایی که برای بهینه سازی سایت خود پرداخت میکنید مطمئن باشید به مروز زمان و تداوم در این امر به نتیجه مورد نظرتان خواهید رسید.

از مهم ترین معایب تبلیغات میتوان به پایداری کوتاه مدت آن اشاره کرد. به محض اینکه کمپین تبلیغاتی به پایان میرسد ورودی  سایت شما نیز کاهش پیدا میکند. در اصل تا وقتی که برای تبلیغات هزینه میکنید میتوانید ورودی داشته باشید. اگر تمایل به حضور طولانی مدت در فضای اینترنت دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از سئو به جای تبلیغات است.

نتیجه گیری

درست است این روزها رسیدن به موفقیت در هر کسب و کاری نسبت به گذشته سخت تر شده است اما این دلیل قانع کننده ای نیست که دست روی دست گذاشته و کاری برای رشد و پیشرفتتان انجام ندهید.

این روزها فضای اینترنت بستری را فراهم کرده است که افراد مختلف از هر قشر و با هر سرمایه ای که باشند بتوانند کسب و کارشان را در آن راه اندازی کرده و به درآمد بالایی دست پیدا کنند.

چنانچه تمایل به استفاده از این فضا و گسترش کسب و کار خود را دارید کافیست با کارشناسان مجموعه ای مانند آرسا اپ تماس بگیرید یا فرم درخواست مشاوره رایگان را در سایت آرسااپ پر کنید تا کارشناسان ما برای مشاوره اختصاصی با شما تماس بگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها