کد خبر: 134474
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

کمپین کاهش مصرف، آزمونی ملی

صرف نظر از نتیجه و سمت و سوی مذاکرات گازی هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان با تمنای تداوم صادرات گاز به ایران، نفس این مذاکرات و تهدید طرف ترکمن به قطع گاز صادراتی به ایران و حتی اجرای آن برای من به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران بسیار خفت‌آور است.

کمپین کاهش مصرف، آزمونی ملی
کد خبر: 134474
|
۱۳۹۵/۱۰/۱۳ ۲۳:۰۰:۰۰
مطابق اطلاعات دریافتی، تولید موازنه گاز در ایران به ٧٢٠ تا ٧٣٠ میلیون مترمکعب رسیده که بیش از ٢٠٠ میلیون مترمکعب آن در سه سال گذشته وارد مدار مصرف‌ کشور شده است. این در حالی است که به علت سوءمدیریت در مصرف انرژی از دولت گرفته تا خانوارها و از سیاستگذاران گرفته تا مجریان، کشور را وابسته به حداکثر واردات روزانه ١٠ میلیون مترمکعب گاز از ترکمنستان کرده‌ایم که ظرف چند سال گذشته برای کمتر از ١،٥ درصد کل نیاز گازی در بدترین و سردترین روزهای زمستان، یک ملت را با مشکل مواجه کرده است.
اگر ظرف همین هفته، چه با تدبیر مدیران زحمتکش وزارت نفت، چه دستگاه قانونگذاری یعنی مجلس و چه مردم، نتوانیم ١،٥درصد از مصرفمان بکاهیم و ١،٥ درصد به تولیداتمان بیفزاییم، جا خواهد داشت که همه شعارپردازی‌ها در مورد تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری به عنوان پایه هرگونه زیست مستقل و سرافرازانه در جهان را دروغ اعلام کنیم.
علاوه بر اقدامات اساسی در وزارت نفت که باید ظرف همین هفته به محضر نمایندگان ملت در حل این مساله منعکس شود، هر یک از نمایندگان باید ملت ایران را به کمپین سراسری کاهش مصرف گاز برای جلوگیری از هرگونه وقفه در خدمت‌رسانی به مردم شریف استان مازندران فرا بخوانند.
این کمپین علاوه بر آنکه به لحاظ اهمیت و فوریت سیاسی، اقتصادی و ژئوپولتیک در صدر همه فراخوان‌های مجازی ملت می‌تواند قرار بگیرد، آزمون جدی و بزرگی برای امکان تحقق اقتصاد مقاومتی هم هست. من یقین دارم ملتی که در جنگ تحمیلی، کاهش تولید نفت از ٦ میلیون بشکه روزانه به ٧٠٠ هزار بشکه را تاب آورد، مدیریت کرد و همزمان به پیروزی هم رسید، می‌تواند زیاده‌خواهی همسایه کوچک شمالی را با اندکی صرفه‌جویی، در اندک زمانی پاسخ دهد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها