کد خبر: 245660
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۶:۴۸:۰۰
| |

استاندار خراسان رضوی:

آرامگاه فردوسی جان تازه‌ای می‌گیرد

استاندار خراسان رضوی گفت: آرامگاه فردوسی جان تازه‌ای می‌گیرد، چرا که همه ما به فردوسی بدهکاریم.

آرامگاه فردوسی جان تازه‌ای می‌گیرد
کد خبر: 245660
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۶:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رشیدیان که امروز در مراسم افتتاح طرح اجرایی پیشخوان آرامگاه فردوسی سخن می‌گفت، اظهار کرد: یکی از آرزوهایی که مدت‌ها در دل همه‌ مشتاقان ادب و فرهنگ ایرانی مانده بود، قرار است محقق شود. در دهه‌ 70 مقام معظم رهبری طی بازدیدی از آرامگاه در دلنوشته‌ای به گلایه‌های خود در کم‌تر دیده شدن فردوسی اشاره کردند، چرا که همه‌ ما بسیار به فردوسی بدهکار هستیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در مورد توسعه‌ی ایرانی- اسلامی تاکید کردند به عنوان نقشه‌ راه ایران، مشهد قطب معنویت و دین‌داری در ایران و مظهر ایرانیت است.فردوسی، زبان ما و اسطوره‌هایی که نیاز یک ملت برای تداوم حیات در این دنیای پرآشوب است را برای ملت حفظ کرد و توسعه داد، ملت ما در کنار دیانت، اعتقادات و ایمانش، فرهنگی بزرگ و زبانی پر از ادب، فرهنگ و حکمت دارد.

رشیدیان اضافه کرد: فردوسی حکیمی است که اسطوره‌ها و پهلوانیت را برای ما حفظ کرد و سنت و حکمت ایرانی را در زبان شعر و ادب برای ما در کتابی بزرگ که نتیجه‌ رنج 30 ساله‌ی او بود تجمیع کرد. دوستان زیادی در دوره‌های مختلف برای توسعه این مرکز و پایگاه فرهنگ و زبان ایرانی تلاش‌ کردند که جای تقدیر و تشکر دارد، اما همانطور که قبلا هم اشاره شد شرایط در این مکان در خور و شان این حکیم فرزانه نیست.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: به نوبه‌ی خودم از شورای شهر، شهرداری و سازمان میراث فرهنگی مشهد که به عنوان متولی و مسئول این مهم در کل کشور زحماتی می‌کشند و همینطور از مدیرکل سازمان میراث فرهنگی کشور که در سفر گذشته خود به مشهد این امکان را فراهم کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم که این عملیات که شروع آن از امروز آغاز شده است در کمتر از یک سال به نتیجه و سرانجام برسد و بتواند بخشی از انتظارات فرهنگ دوستان و فردوسی دوستان را در کل ایران و جهان برآورده کند تا بتوانیم گوشه‌ای از بدهی‌ خودمان را به این مرد بزرگ جبران کنیم.

وی تشریح کرد: این طرح بدون طرح‌های بعدی که قرار است در این منطقه اجرایی شود ناقص خواهند ماند و امیدواریم که مسئولین مقدمات را فراهم کنند تا پروژه‌های بعدی هم در ادامه‌ این کار برای اتصال به قطار شهری، اتصال به دسترسی‌های مناسب برای رفت‌وآمد و سایر امکاناتی که نیازمند این مرکز فرهنگی و تاریخی است، انجام شود. توسعه‌ این منطقه به نفع مردم عزیزی که توفیق این را دارند در این منطقه زندگی کنند، خواهد بود؛ با توجه به طرح‌هایی که شورای توس دنبال می‌کند معتقدم که برکات این مطلب شامل همسایگان فردوسی هم خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها