کد خبر: 164176
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ۱۴:۲۹:۰۰
| |

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

تلگرام مانند یک راهزن عمل می‌کند/ دستور رئیس‌جمهور برای رفع انحصار پیام‌رسان‌های خارجی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: طبق سند الزامات شبکه ملی اطلاعات مدیریت، امنیت و اقتصاد شبکه فضای مجازی تا پایان امسال باید ملی شود.

تلگرام مانند یک راهزن عمل می‌کند/ دستور رئیس‌جمهور برای رفع انحصار پیام‌رسان‌های خارجی
کد خبر: 164176
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۴ ۱۴:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدابوالحسن فیروزآبادی در برنامه روی خط خبر شبکه شش سیما در خصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص فضای مجازی در سال 97 گفت: بیشترین تمرکز در این سال برای سامان دهی فضای مجاز صورت می‌گیرد.

وی افزود: طبق سند الزامات شبکه ملی اطلاعات مدیریت، امنیت و اقتصاد شبکه فضای مجازی تا پایان امسال باید ملی شود.

دبیر شورای عالی فضا مجازی در خصوص پول مجازی تصریح کرد: در دنیا پول‌های مجازی به نام‌های مختلف درحال شکل گیری است که یکی از معروفترین آن‌ها بیت کوین نام دارد و طبق آن اقتصاد فضا مجازی و کالا و خدمات مجازی و حتی کالا واقعی تحت تاثیر بازار قرار می‌گیرند.

فیروزآبادی عنوان کرد: از تاثیرات پول مجازی می‌توان به نابودی کسب و کار‌های قدیمی و تحت تاثیر قرار گرفتن دولت‌ها از ان اشاره کرد، به طور مثال شرکت امازون یکی از شرکت‌های خرده فروشی است که به صورت مستقل از دولت‌ها در بیش از 160 کشور دنیا به فعالیت مشغول است و خرده فروشی این کشور‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات ایجاد شده به این صورت است که تبادل پول‌های مجازی به آسانی امکان پذیر نبوده است.

دبیر شورای عالی فضا مجازی در خصوص تلگرام خاطر نشان کرد: فعالیت تلگرام به صورت فعلی در بازار اقتصادی باعث نابودی مشاغلی که به صورت آژانسی فعالیت می‌کنند می‌شود به همین خاطر لزوم فعالیت یک پیام رسان بومی در کشور دیده می‌شود.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه فضا مجازی یک فضا افقی است، عنوان کرد: در این فضا مردم تمام کار‌های ان را بر عهده دارند و رفتارشان تاثیر مستقیمی بر این فضا دارد، ملت‌هایی که فقط مصرف کننده باشند طی مدت زمان طولانی به کارگران این خدمات تبدیل شده و استثمار جدید شکل می‌گیرد و در این میان اپلیکیشن تلگرام مانند یک راهزن عمل می‌کند که سرمایه گذاران و اطلاعات آن به صورت واضح مشخص نیست.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای رفع انحصار پیام رسان‌های خارجی گفت: در کشور ما ده‌ها پیام رسان خارجی فعال هستند تا کنون با تعدادی از آن‌ها با مشکل رو به رو نبودیم، زیرا آن‌ها فقط پیام رسان بوده و بین گروه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و قرار نبوده سکوی اقتصادی شوند، ولی در این میان تلگرام متفاوت عمل کرده است و طبیعی است که ما بر روی هر اقدامی که بر روی فعالیت اقتصادی گسترده، بازار کار و بازار ما تاثیر گذار باشد حساسیت نشان دهیم.

دبیر شورای عالی فضا مجازی عنوان کرد: پیام رسان تلگرام باعث توسعه استفاده از فضا مجازی در کشور شده و بعضی پیام رسان‌ها در پی آن ایجاد شد، ولی با این حال این پیام رسان حاضر نشد در کشور ما نمایندگی بزند و با بخش خصوصی داخلی فعالیت مشترک داشته باشد که این رفتار بر خلاف چیزی که عنوان می‌کند دشمنی عمیقی با بخش خصوصی ما را نشان می‌دهد.

فیروزآبادی بیان کرد: تلگرام می‌توانست با هدایت اقتصاد تبلیغاتی هدفدار کسب و کار پر رونقی برای خود و ما ایجاد کند، ولی ترجیح ان فعالیت و هدایت از بیرون مرز‌های کشور ما بوده است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها