کد خبر: 164650
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۱۰:۳۱:۰۰
| |

مخالفان استعفای شهردار، خطاب به نجفی:

درمان کن، برگرد/ این بیماری رجال سیاسی کشور است

اولین جلسه رسمی شورای شهر تهران امروز با موضوع بررسی استعفایش شهردار تهران برگزار شد. نجفی در سخنرانی‌اش بر بیماری‌ تاکید کرد و از اعضا خواست که تکلیفش را قبل از اردیبهشت ماه روشن کنند با این وجود بیشتر اعضا در مخالفت با استعفای او سخنرانی کردند.

درمان کن، برگرد/ این بیماری رجال سیاسی کشور است
کد خبر: 164650
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۱۰:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ناهید خداکرمی صبح امروز در جلسه بررسی استعفای شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر تهران پس از استماع سخنان نجفی گفت: بیماری شما ربطی به استعفا ندارد چرا که درمان آن تنها یک ماه زمان می‌برد و پذیرش استعفا قبل از درمان معنا ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان به این بیماری دچار هستند و حتی برخی‌ها با قهر کردن کشور را رها کردند گفت: اما حالا نجفی برای یک درمان یک ماهه می‌خواهد استعفا دهد؟ تشریف ببرید، درمان کنید و مجددا برگردید.

صدراعظم نوری: بیماری نجفی، بیماری رجال سیاسی کشور است!

زهرا صدراعظم نوری هم در مخالفت با استعفای نجفی گفت: بیماری جدید آقای نجفی بیماری رجل سیاسی کشور است. (خنده حضار.)

محسن هاشمی، در ادامه گفت: پس هر کسی این بیماری را ندارد رجل سیاسی نیست!؟

صدراعظم نوری در پاسخ گفت: رجل سیاسی این بیماری را مبتلا می‌شوند، مداوا می‌کنند و به سر کار برمیگردند، آقای نجفی هم برای مداوا اقدام کند.

حق شناس: باید تکلیف شهر را همین امروز مشخص کنیم

محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پس متن استعفای نجفی در جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت:‌ سخت است که تنها موافق استعفا باشم.

وی با اشاره به سوابق و رزومه نجفی گفت: نام نجفی در تارک تاریخ کشور به عنوان یک مدیر موفق نقش خواهد بست و مردم تهران نجفی را به عنوان مدیری هوشمند و مجرب در 40 سال گذشته می‌شناسند.

حق شناس با بیان اینکه مردم با رأی قاطع به شورای شهر رأی دادند و خواستار تغییر شدند و نجفی هم با رأی همه اعضا به عنوان شهردار انتخاب شد و در این هفت ماه و نیم نیز عملکرد مناسبی داشت، گفت: به عنوان مثال نجفی شهری را تحویل گرفت که با انبوه بدهی‌ها مواجه بود و با شرایطی مواجه بودیم که باید هر ماه حدود 500 میلیارد تومان حقوق داده می‌شد اما در روزی که ما خزانه را تحویل گرفتیم تنها 13 میلیارد تومان پول در آن بود و در این شرایط 6000 میلیارد بدهی نیز پرداخت شد.

وی گفت: نجفی بهترین تیم را برای مدیریت شهر انتخاب کرد، از عملکرد نجفی دفاع می‌کنم اما از استعفایش گلایه مند و دلخورم؛ البته دقت داشته باشید که نجفی در این استعفا خدا، شرایط، مردم و ... را در نظر گرفته و نهایتا این تصمیم سخت را اخذ کرده است اما ما در جایگاهی نیستیم که تعهدمان را به مردم فراموش کنیم چرا که 30 میلیون رأی پشت سر ما است و نباید حتی برای یک ساعت شهر را بدون مدیر رها کنیم.

وی با بیان اینکه خیلی از مردم علت استعفا را قبول و باور ندارند گفت: اگر نجفی به این جمع بندی رسیده که نمی‌تواند بماند باید تکلیف شهر را همین امروز مشخص کنیم.

با مردم صریح صحبت کنید، علت استفعای نجفی بیماری است؟

مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مخالفت با استعفای نجفی در جلسه بررسی استعفای شهردار تهران با بیان اینکه تغییر مدیریت در تهران مسئله ساده‌ای نیست، گفت: من تجربه تلخ شورای شهر اول را به یاد دارم که در آن زمان به علت اختلاف جدی بین شورا و شهرداری به عنوان شهردار استعفا دادم.

وی گفت: من به اعضای شورای شهر گفتم که اگر اعضا به این جمع بندی برسند من شهردار نباشم حتی برای یک لحظه هم نمی‌مانم، حجاریان امضاء هشت نفره از اعضای 15 نفره شورا آورد که بر روی انتخاب ملک مدنی به عنوان شهردار تهران نظر مثبت داشتند که همان جا بر روی برگه A4 استعفا دادم و بعد با خبر شدم که با استعفای من موافقت شده است.

الویری گفت: این اتفاقات سبب لطمه خوردن شهر و اصلاح طلبان شد، لذا باید دقت کنیم و به راحتی فکر نکنیم که نجفی بیمار است و مدیر دیگری را انتخاب می‌کنیم چرا که تغییرات در حوزه مدیریتی دشوار است.

وی گفت: شما اگر سوار یک دوچرخه باشید سریع می‌توانید تغییر مسیر بدهید؛ اما تغییر جهت یک کشتی بزرگ چند مایل زمان می‌برد، اساس را بر این می‌گذاریم که نباید مدیری عوض شود و در مورد نجفی نیز باید بگویم که عملکرد وی خوب بوده و یکی از شاهکارهای وی مبارزه با فساد و سرلوحه قرار دادن پاکدستی است که تداوم این مسیر لازم است. همچنین نجفی یک شخصیت برنامه ریز است و ما در آستانه تدوین برنامه سوم قرار داریم و در حال حاضر در میانه راه هستیم و نباید این مسئله رها شود.

وی با اشاره به تعامل و رابطه خوب نجفی با دولت و مجلس افزود: این رابطه خوب بسیاری از مشکلات را حل کرده به گونه‌ای که برای اولین بار تبصره‌هایی مخصوص به شهرداری‌ها در بودجه 97 ایجاد شده است.

الویری گفت: برای من به عنوان عضو شورای شهر محرز نیست که علت استعفای نجفی فقط بیماری است. باید با مردم صریح صحبت کنیم تا دقیقا بدانند علت استعفا چیست؟ نه اینکه نهایتا بگویند شورا به فشارها تمکین کرده و من با استعفا مخالف هستم.

بجای استعفا بگویید کدام گزارش تخلفات شهرداری در دستگاه قضایی رسیدگی شده است؟

سید حسن رسولی مخالف استعفای نجفی،‌در نطقی گفت: من مقدمتا عرض می کنم که شورای پنجم عالما و عامدا به آقای نجفی رای دادیم

او گفت: مطالعه شرایط و ارقام به ما نشان داد که شهرداری تهران به فردی همچون نجفی برای برون رفت نیاز دارد. ای کاش آقای نجفی امروز به جای استعفا اعلام می کردند که کدام یک از گزارش های 12 گانه ایشان به دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رسولی گفت: امروز پرونده نفر دوم مدیریت شهری در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و من به عنوان موکل مردم از روند آن بی اطلاع هستم. به جای اطلاع رسانی در مورد تخلفات، رقص دخترکان معصوم و سفره هفت سین در راس اخبار قرار گرفت.

از این استعفا متاسفم

الهام فخاری، موافق استعفای نجفی در نطقی گفت: شهری به جامانده از انحصارطلبی را تحویل گرفتیم.شهری که از زیر زمین تا هوای آن پیش فروش شده. شهری که اگذشته و آینده آن به فروش رفته است. مردم با حضور میلیونی تغییر در این روند را برگزیدند.

او گفت: مردم شاهد تغییر در مدیریت شهری بودند. مثل مناسبت نوروز و نوروزگاه ها که موجب شادی و رضایت مردم بود. با توجه به شناخت از آقای نجفی اصل بر صداقت و احترام به تشخیص ایشان است. می توانیم استعفای ایشان را به معنای کناره گیری از مدیریت شهری تلقی نکنیم. من استعفای ایشان را به منزله باور ایشان به حق مردم بر شهر می دانم.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها