کد خبر: 231229
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ۱۵:۳۹:۰۰
| |

رییس شورای شهر تهران:

قول داده‌ام محافظه‌کار نباشم

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر توجه شورای شهر به مطالبات و دغدغه شهروندان، گفت: شورای پنجم را می توان شورای مردم نام نهاد زیرا بالاترین نسبت رای را در میان انتخابات شوراها داشته است و حضور چشمگیر مردم را نسبت به انتخابات قبلی در این دوره شاهد بودیم.  به همین نسبت توقعات مردم نیز بالاتر رفته، در نتیجه وظیفه ما هم نسبت به آنها سنگین تر شده است. 

قول داده‌ام محافظه‌کار نباشم
کد خبر: 231229
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ۱۵:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی با بیان اینکهباید سعی کنیم باعث ناراحتی آنهایی که با ما هم نگاه نیستند هم نشویم و بیشتر به سمت ایجاد همدلی و در نهایت رسیدن به هدف اصلی که رضایت شهروندان است گام برداریم، گفت: البته برایند فعالیت شورای شهر پنجم در سال نخست این نبوده که نیاز به عذرخواهی باشد.

*شورا نمره بالای 17-18 می گیرد. تنها نکته ای که به نظر می آید نمره شورا را کاهش دهد و به نمره متوسط 15 برساند، انتخاب 4 شهردار و سرپرست بود و همین موضوع باعث شد آنچه تبلور فعالیت های ما در جامعه است نتوانیم به رخ بکشیم و مردم حس کنند فعالیت و ایده های ما در جامعه دچار وقفه شده است. این موضوع باعث شد که ما یک مقدار به سمت عذرخواهی از جامعه برویم و عذرخواهی ما عمدتاً در بعد اجرا است که مربوط به شهرداری می شود. البته عدم ثبات در شهرداری آنچنان به شورا ارتباط ندارد و به دلایلی بیرون از شورا مربوط می شود که خیلی از آنها نیز قابل گفتن نیست و امیدواریم کم کم این مشکلات حل شود و فعالیت هایی که ما انجام می دهیم در بعد اجرایی نیز بازتاب پیدا کند.

*اصولاً می گویند رقیب همیشه لازم است که همدلی ایجاد کند. این رقبا هستند که باعث همدلی بین ما می شوند و نکته دیگری که ما را به همدلی نزدیک می کند، تجربه شورای اول است. چون همیشه زمانی بین ما یک موضوعی مطرح می شود، این موضوع یادآوری می شود، برای همین این برای ما عبرت شده است. بنابراین علاوه بر اینکه رقیب برای ما مهم است، تجربه و عبرت هم برای ما مهم است. چون ما هر دوی اینها را داریم، همدلی ما نیز زیاد شده است.

*سعی می کنم وقتی یک اختلافی شروع می شود، آن را به سمت شوخیِ جدی هدایت کنم. البته هیچکدام از این حرف هایی که بنده می زنم شوخی نیست و یادتان باشد همه این حرفها، همه اش جدی است و موضوعات جدی را به شوخی می گوئیم.

* قول دادم دیگر رییس محافظه کار نباشم. در سال نخست روحیات برخی از اعضا را نمی شناختم البته با برخی از اعضا آشنایی داشتم اما میتوان گفت با بسیاری از اعضا روابط مستقیم کاری نداشتم بنابراین با روحیات آنها آشنایی نداشتم بنابراین روحیه آنها، روش و منش احساسات و نوع برخوردشان را در مواجهه با مسائل نمی دانستم. بنابراین لازم بود طی این مدت با تک تک اعضا و حساسیت هایشان آشنا می شدم و برای همین هم گفتم در یک سال گذشته محافظه کارانه برخورد می کردم و مساله دیگر اینکه نخستین بار بود که تجربه حضور در شورا را داشتم.

*یکی دیگر از موضوعات برخورد با شهرداری است، به عنوان رئیس شورا وظیفه دارم شأن شورا را در برابر شهرداری حفظ کنم. به همین دلیل هم در برخی موارد محافظه کارانه رفتار می کردم تا متوجه شوم اصولا چه برخوردهایی پیش می آید. البته چون بنده از سال 72 در شهرداری حضور دارم بعضی از موضوعات را می دانستم و قبل از آن نیز در زمان آقای کرباسچی که در ریاست جمهوری بودم دولت و شهرداری رابطه خوبی داشتند بنابراین به طور کامل نسبت به این موضوع آگاهی داشتم اما چه کنیم مرز نظارت و دخالت در فعالیت های اجرایی حفظ شود موضوعی بود که نیاز به کسب تجربه داشت که خوشبختانه این تجربه به دست آمد و امسال می توانیم صریح تر رفتار کرد که آثار آن را هم دیده اید و در بحث نظارت بر شهرداری قاطعانه تر برخورد کنیم.

*اگر موضوع مهمی باشد حتما آن را پیگیری کرده و در صورت نیاز برخورد می کنیم و آنطور نیست که نتایج حسابرسی ها را رها کنیم. بنابراین هر چهار موردی که گفته شده در نظارت ها به صورت جدی پیگیری شده است. بنده نیز به عنوان رئیس شورا تمام کارهای خود را کنار گذاشته ام و تک شغلی هستم و همه وقتم را در شورا برای رسیدگی به این موضوعات صرف می کنم. تا به حال هم هر موضوعی خواسته ایم جواب گرفته ایم و امیدواریم از این به بعد هم رویه همین گونه باشد.

*همین که ما اجازه نداده ایم قانون فروشی و شهرفروشی شود و هولوگرام ها را حذف کردیم، قانون برج باغ ها را لغو کردیم، شوراهای معماری مناطق را محدود کردیم و درآمدهایی که بوی خلاف می داد را حذف کردیم خودش تحرک جدی برای سالم سازی بودجه بود. موضوع بعدی در بحث بودجه این است که همین که ما اجازه نداده ایم قانون فروشی و شهرفروشی شود و هولوگرام ها را حذف کردیم، قانون برج باغ ها را لغو کردیم، شوراهای معماری مناطق را محدود کردیم و درآمدهایی که بوی خلاف می داد را حذف کردیم خودش تحرک جدی برای سالم سازی بودجه بود و این اتفاق کاملا در بودجه افتاده و مشهود است.

*شهرداری باید ابتدا خودش را کوچک کند، هزینه هایشان را به حداقل برساند، بعد از آن بیاید بگوید ما زباله ها را جمع کردیم، هزینه جمع آوری زباله این میزان است، بنابراین هر شهروند به هر میزان که برای شهر هزینه ایجاد می کند عوارضش را نیز بپردازد، آن زمان مردم با جان و دل این هزینه ها را می پردازند. اما اگر فکر کنند پولی که می دهند می خواهد صرف تشریفات مدیران شود، از دادن آن سرباز می زنند و مقاومت می کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها