کد خبر: 241585
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۰۸:۳۸:۰۰
| |

وزیر آموزش‌ و پرورش:

شناسنامه تفصیلی زیرنظام سند تحول آماده شد

برنامه‌های اولویت‌دار اجرایی 12 آبان غربالگری می‌شودوزیر آموزش‌ و پرورش از تهیه شناسنامه تفصیلی زیرنظام‌های سند تحول آموزش و پرورش خبر داد.

شناسنامه تفصیلی زیرنظام سند تحول آماده شد
کد خبر: 241585
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بطحایی وزیر آموزش‌ و پرورش در نشست ارایه گزارش آخرین وضعیت پیشرفت سند تحول با حضور معاونان آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: خوشبختانه با تکمیل حلقه‌های برنامه‌ریزی در سند تحول یعنی تصویب زیرنظام‌ها و اهداف برنامه، ریل گذاری برای سند تحول انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌های تفصیلی هر یک از زیرنظام ها را داریم، گفت: برای اجرای سند تحول با انبوهی از برنامه‌ها مواجهیم که شنبه آینده غربالگری فعالیت‌ها صورت می‌گیرد و برنامه هر یک از زیرنظام ها به تفکیک در سال 98 آماده می‌شود.

بطحایی با تاکید بر اینکه ادبیات سند تحول را باید دائماً ترویج کنیم و باید همه در آموزش و پرورش با ادبیات سند تحول آشنا شوند، افزود: بر خلاف آنچه تا به حال انجام شد، باید نگاه عملیاتی به سند تحول داشته باشیم. در هر زیر نظام برنامه داریم که شناسنامه تفصیلی هر زیر نظام آماده است و باید استلزامات هر برنامه برای تحقق هر زیرنظام نهایی شود. فهمیدن سند تحول یعنی در پیکره آموزش و پرورش نهادینه شود و برای عملیاتی کردن سند تحول باید مسیری را طی کنیم که پیمودن این مسیر شرط لازم تحقق و اجرای سند تحول است.

وی خطاب به رسانه‌ها، ادامه داد: خیلی نباید روی مفاهیم تخصصی سند تحول تأکید کنیم بلکه باید بیشتر روی نشانه‌ها روی آثار عینی تأکید شود و جامعه را نباید با مفاهیم آموزش و پرورش خسته کنیم.از سال 98 یک جهش جدی برای استقرار متوازن سند تحول در زیرنظام های 6 گانه برداشته می‌شود. روز شنبه کارگروه غربالگری انجام می شود و مشخصاً معلوم است کدام برنامه‌ها متعلق به زیرنظام‌ها و ناظر به اهداف عملیاتی است و به مساعدت کدام دستگاه‌ها نیاز دارد.

همچنین مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این نشست با بیان اینکه وزارتخانه برای اجرای سند تحول بنیادین، هم برنامه های لازم را روی میز دارد و هم اهتمام جدی برای اجرای آن دارد، گفت: زیرنظام ها طراحی و تصویب شده‌اند و برنامه‌هایی که قرار بود در برنامه ششم اجرایی شود با کار کارشناسی سنگین احصا شدند. اجرای سند الزاماتی نیاز دارد که یکی از آنها بودجه است. از نمایندگان مجلس می‌خواهیم همراهی بیشتری داشته باشند تا سند اجرا شود تا نگرانی هایی که درباره مدارس داریم برطرف شود.

علاوه بر این عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر سند تحول را به عنوان برنامه ای استراتژیک تلقی کنیم، برنامه های زیرنظام ها تقویت کننده هستند که احصا و تصویب شده و برنامه های سال 97و 98 تفکیک و مشخص شده است. راهنمای اهداف دوره های تحصیلی به سرانجام رسید و ناظر به فعالیت های درون مدرسه و تحقق ساحت های شش گانه و مراحلی از حیات طیبه است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها