کد خبر: 253690
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۰:۲۴:۰۰
| |

بلیت مترو گران می‌شود؟

ماجرای افزایش قیمت بلیت مترو موضوعی است که هر سال مطرح می‌شود. محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران روز شنبه در گفت‌وگویی قیمت واقعی بلیت مترو را 10 هزار تومان اعلام کرد، صحبتی که با واکنش‌های زیادی همراه بود.

حجم ویدیو: 4.47M | مدت زمان ویدیو: 00:02:10 دانلود ویدیو
کد خبر: 253690
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگویی قیمت واقعی بلیت مترو را 10 هزار تومان اعلام کرد، صحبتی که با واکنش‌های زیادی همراه بود. اما حالا رییس شورای شهر تهران در واکنش به این صحبت‌ها گفته فعلا تصمیمی برای افزایش بلیت مترو نداریم.

ماجرای افزایش قیمت بلیت مترو موضوعی است که هر سال مطرح می‌شود. اسفندماه سال گذشته بود که محمود میرلوحی به‌عنوان موافق لایحه افزایش نرخ بلیت مترو عنوان کرد اگر می‌خواهیم مترو رشد پیدا کند باید تصمیم بگیریم و منابع مالی آن را تامین کنیم. اگر طرفدار مترو، مردم و حمل و نقل سالم هستیم، یکی از راهکارهای موجود همین افزایش نرخ بلیت مترو است.

میرلوحی با اشاره به سفر شهروندان کرجی به تهران و استفاده آنها از مترو هم گفته بود: چه کسی گفته شهروندان کرجی باید مجانی به تهران بیایند و یارانه این سفر از جیب مردم تهران پرداخت شود. قرار نیست کسی از گلشهر به تهرانپارس با یک بلیت بیاید و پول آن از جیب مردم تهران پرداخت شود.

همان موقع احمد مسجدجامعی، دیگر عضو شورای شهر در واکنش به این گفته‌های میرلوحی و در مخالفت با افزایش قیمت بلیت متروی حومه اعلام کرد این میزان افزایش قیمت روی ساکنان حومه تهران فشار می‌آورد.

بر اساس محاسبات شهرداری تهران، قیمت تمام‌شده بلیت مترو در سال 97، 2 هزار و 270 تومان است، رقمی که بدون احتساب استهلاک سرمایه و هزینه نگهداشت و تعمیرات دوره‌ای مترو در نظر گرفته شده است. با این حال طبق مصوبه شورای شهر قیمت بلیت مترو برای امسال 1000 تومان در نظر گرفته شد.

با این وجود در حالی اعضای شورای شهر تهران سازِ گرانیِ بلیت مترو را کوک کرده‌اند که به نظر می‌رسد شهروندان تهرانی در شرایط کنونی امکان تحمل و در نظر گرفتن هزینه اضافه‌ای را در سبد هزینه‌های ماهانه خود نداشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها