کد خبر: 254059
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۵:۵۱:۰۰
| |

یک تهیه کنند سینما:

هنرمندان در معضلات اجتماعی جریان‌ساز باشند

تهیه کننده فیلم لازانیا معتقد است: هنرمندانی که می توانند جریان ساز و حامی باشند، تعدادشان اندک است. برخی هنرمندان به دنبال مخاطب، عکس یا تبلیغ لباس هستند و این برای هنر و سینمای ما دردناک است؛ درحالی که آنها می توانند حامی و در رفع معضلات اجتماعی پیش قدم باشند.

هنرمندان در معضلات اجتماعی جریان‌ساز باشند
کد خبر: 254059
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۵:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| امشب (دوشنبه سوم آبان ماه)، فیلم لازانیا به نفع انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی اکران می شود و قرار است عواید فروش یک سانس این فیلم به نفع قربانیان اسیدپاشی هزینه شود.


احمد احمدی تهیه کننده این فیلم درباره نقش و تاثیر هنرمندان در جریان سازی امور خیرخواهانه می گوید: کسانی که می توانند جریان ساز و حامی باشند، تعدادشان کم است. متاسفانه برخی هنرمندان به دنبال به دست آوردن فالورهای بیشتر و لایک و مخاطب در فضای مجازی یا دنبال عکس و تبلیغ برند لباسشان هستند. ما تعداد کمی هنرمند داریم که در مسائل اجتماعی حامی واقعی باشند. به همین دلیل اگر میان هنرمندان یکپارچگی شکل بگیرد، قطعا شاهد تاثیرات مثبت در جامعه خواهیم بود.


وی ادامه می دهد: ما نباید نگاهمان به این شکل باشد که در مجلسی حاضر شویم که لباسمان دیده شود یا در شب مراسم عکس و فیلم هایمان را در فضای مجازی قرار بدهیم و توجه ها را به سمت خودمان جلب کنیم. متاسفانه این کار به شکلی در میان عده ای از هنرمندان مرسوم شده است. با این روند نمی توان امیدوار به جریان سازی درباره معضلات اجتماعی از سوی هنرمندان و چهره ها بود.


به گفته این تهیه کننده، او در میان بازیگران فیلم لازانیا نیز با این مشکل مواجه بود و عده ای از بازیگران تمایلی به شرکت در برنامه خیریه نداشتند. «متاسفانه عده ای تا عنوان خیریه را می شنوند نگاهشان عوض می شود. البته افراد هنرمندی هم داریم که از این جریان مستثنی هستند. با این حال گله من از برخی هنرمندان است. خودم تاکنون بارها شاهد بوده ام که عده ای از هنرمندان برای شرکت در برنامه های مختلف دنبال حواشی هستند. اینکه در کدام هتل برگزار شود، آخر شب چه هدیه ای به آنها می دهند و....این نگاه از سوی بعضی از هنرمندان نوعی معضل است.»


احمدی درباره هدفش از شرکت در این برنامه خیریه می گوید: اختصاص دادن عواید فروش یک سانس فیلم لازانیا به انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی شاید بتواند تلنگری باشد برای گروهی از افرادی که قادر هستند و در توانایی شان است که از این گروه از جامعه حمایت کنند.


او می گوید: متاسفانه معضلی که وجود دارد، دسترسی آسان به مواد اسیدپاشی است که به نظر من باید زودتر از اینها این مشکل برطرف می شد. مثلا مثل قانونی که تصویب شد حمل چاقو و سلاح سرد جرم است این نیز جرم محسوب می شد و محدودیت هایی برای خرید و فروش اسید در نظر می گرفتند تا افراد به خاطر شرایط روحی و روانی یا انتقام جویی اسید را وسیله ای برای کینه جویی هایشان قرار ندهند.


به گفته احمدی، مسئولیت اجتماعی اما لطف نیست. وظیفه ای همگانی است و همه مردم به ویژه افراد چهره می توانند با جریان سازی و مطالبه عمومی در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی مثل اسیدپاشی کمک کنند. تهیه کننده فیلم لازانیا می گوید: تا وقتی که نگاه همه ما به این موضوع سطحی باشد، نمی توانیم جریان ساز باشیم.


وی ادامه داد: در تمام کشورهای متمدن عنوان مسئولیت اجتماعی در میان مردم رایج و مرسوم است. به همین دلیل لازم است در کشورمان نیز شرکت ها، ارگان ها، دستگاه ها و افراد مختلف برای ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی در حوزه های مختلف ورود کرده و به حل و برطرف کردن معضلات کمک کنند و در این مسیر قدم بردارند. اما این اتفاق با برگزاری چند جلسه و برنامه نمایش رخ نمی دهد و نیاز به تکرار دارد.


احمدی اظهار داشت: این حس باید از دل همه مردم بجوشد و بیرون بیاید. نباید معضلات را فقط برای دیگران ببینیم بلکه باید همیشه اینطور فکر کنیم که ممکن است اتفاقات ناخوشایند برای خودمان هم رخ بدهد آن وقت چه توقعی از دیگران داریم.



800 نفر قربانی اسیدپاشی در ایران


معصومه عطایی قربانی اسیدپاشی و عضو انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی است. او که در اکران فیلم لازانیا قرار است حضور داشته باشد در اینباره می گوید: هنرمندان در میان مردم شناخته شده اند و می توانند حامی انجمن های نوپا مثل انجمن ما باشند. آنها با حضورشان در این برنامه ها می توانند باعث جلب اعتماد مردم شوند.


به گفته عطایی انجمن آنها و اعضای آن که حدود 40 نفر هستند نیاز به حمایت مردم و پزشکان دارند. او می گوید: کمک ها می تواند در بخش های مختلف مانند انسانی، مالی یا بخش های هنری باشد.


وی ادامه داد: در همین راستا پزشکان در شاخه های مختلف مثل جراحی پلاستیک، روانشناسی و روانپزشکی می توانند به اعضای این انجمن که اغلب از قربانیان اسیدپاشی هستند، کمک کنند. یا افرادی که کارهای هنری انجام می دهند، می توانند هنر خود را در اختیار اعضای انجمن که از شرایط مالی خوبی نیز برخوردار نیستند، قرار بدهند.


عطایی می گوید: طبق آخرین آمارهای انجمن 800 نفر در کشورمان قربانی اسیدپاشی هستند که این تعداد متغیر و شاید در حال افزایش هم باشد. به همین دلیل انجمن نوپای حمایت از قربانیان اسیدپاشی نیاز به کمک و حمایت مردم، هنرمندان و دیگر افراد و دستگاه های کشور دارد. امیدواریم با این حمایت ها قربانیان اسیدپاشی به زندگی شان برگردند و خودشان را در خانه هایشان حبس نکنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها