کد خبر: 254601
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت ساماندهای مشاغل شهر تهران:

دستفروشان تا قبل از عید ساماندهی می‌شوند

مدیرعامل شرکت ساماندهای مشاغل شهر تهران گفت: تعدادی از بساط‌گستران نیازمند کمک هستند و تا پایان سال جاری دستفروشان تهران ساماندهی می‌شوند

دستفروشان تا قبل از عید ساماندهی می‌شوند
کد خبر: 254601
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| امروزه پدیده دستفروشی در خیلی از کشورهای جهان حل شده و حتی به عنوان جاذبه گردشگری از آن استفاده می شود. پدیده ای که در ایران و بخصوص تهران تبدیل به معضلی اجتماعی گردیده که کمتر روزی هست که خبری از درگیری ماموران شهرداری با دستفروشان و یا درگیری مردم با دستفروشان در مترو به گوش نرسد.

اما با کمی اراده و داشتن برنامه می توان هم به دستفروشان کمک کرد هم چهره شهر را زیبا کرد و هم از ایجاد مزاحمت برای شهروندان جلوگیری نمود. شهرداری ها با در نظر گرفتن مکان هایی مشخص در نقاط شلوغ شهر و ایجاد چادر هایی یک شکل و زیبا و در اختیار گزاشتن این چادر ها به این عزیزان در قبال دریافت مبلغ اندکی اجاره باعث تجمیع این عزیزان در نقاط مشخص می شود که این امر خود موجب کنترل کیفیت محصولات و نظارت بر قیمت اجناس ارائه شده نیز می شود.

همچنین برنامه ریزی برای آموزش این عزیزان تا بجای عرضه جنس های چینی اقدام به ساخت صنایع دستی و تولیدات خود و حتی فروش اقلام فرهنگی کنند. اقدام دیگری که در خیلی از شهر ها حتی در تهران هم هست دست فروشی برخی از مواد غذایی در قالب چرخ دستی هست شهرداری ها می توانند با ارایه چرخ های زیبا و یک شکل استاندارد در نقاط مشخص علاوه بر نظارت کیفی بر محصول به زیبایی شهر نیز کمک کنند. بعداز بوجود آمدن این شرایط هم کرامت انسانی خریدار و فروشنده حفظ می شود هم به اشتغال کمک می کند و هم درگیری های آزار دهنده خاتمه می یابد. بعد از بوجود آمدن این شرایط اگر سو استفاده کننده ای نیز وجود داشته باشد هم مردم برخورد می کنند هم به شهرداری حق برخورد مناسب را می دهند.

حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهای مشاغل شهر تهران در خصوص ساماندهی دستفروشان، گفت: با چند منطقه مذاکره کرده‌ایم تا زمینی معرفی برای احداث بازارچه معرفی کنند.

وی گفت: تعدادی بساط‌گستران نیازمند کمک هستند و ما باید به آنها مکانی را اختصاص دهیم به همین منظور برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

تحصیلی افزود: تا قبل از عید ساماندهی دستفروشان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهای مشاغل شهر تهران در پاسخ به این پرسش که چند بازارچه برای ساماندهی دستفروشان در نظر گرفته‌اید؟ گفت:‌تا کنون سه بازارچه نهایی شده و اولین بازارچه در چهارراه ولیعصر خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها