کد خبر: 256676
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۵:۱۸:۰۰
| |

عضو شورای شهر تهران:

شرکت‌های تابعه شهرداری زیان‌ده هستند

عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت:‌ سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری اغلب زیان‌ده و دارای موازی کاری‌های متعدد با یکدیگرند.

شرکت‌های تابعه شهرداری زیان‌ده هستند
کد خبر: 256676
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ۱۵:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بهاره آروین، عضو شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری حیاط خلوت شهرداری تهران‌اند. اغلب به سامانه‌های ثبت اطلاع در شهرداری متصل نیستند و به همین دلیل امکان نظارت در موردشان اندک است. اغلب زیان‌ده و دارای موازی کاری‌های متعدد با یکدیگرند.

بر اساس پیشنهادم که در جریان بررسی طرح کاهش سطوح سازمان شهرداری به تصویب رسید، شهرداری ملزم به ارائه برنامه عملیاتی و زمان‌مند برای کاهش این واحدهای تابعه شد، به نحوی که میزان وابستگی شرکت‎ها به بودجه شهرداری، سالانه 15 درصد کاهش یابد.اصلی‌ترین کارکردشان خارج کردن فرآیند انجام کارها از شمول آیین نامه مالی-معاملاتی شهرداری تهران است. معمولا از بین برنده فضای رقابتی و در قالب واسطه‌ای میان شهرداری مناطق و پیمانکاران برای دریافت کارمزد از عقد قراردادهای ترک تشریفات عمل می‌کنند.

ادغام واحدها با کارکردهای مشابه، اصلاح ساختار شرکت‌های زیان ده، بازتعریف ساختار حقوقی سازمان‌ و شرکت‌ها در صورت لزوم انحلال واحدهای تابعه غیر ضرور از راهکارهای اجرایی این مصوبه است.در حال حاضر تعداد واحدهای تابعه نسل اول در شهرداری تهران 44 واحد است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها